לפיד טוב לחרדים / דעה

המאבק נגד "החרדים החדשים" פילג אותנו. אבל רק כשלפיד רצה להוציא אותנו מהכוללים, התאחדנו כולנו תחת האמירה הברורה- באנו לעולם רק כדי לעבוד אותו יתברך (חרדים)

יהודה ארנס | כיכר השבת |
היו רפורמים ועכשיו יש חרד'קים: מודעות מימי המלחמות הפנים חרדיות (צילום: יהודה ארנס)

ג'פרי דימלט הוא בעלים ומנכ"ל של "ג'פרי אלקטריק" חברת ענק ליצור מכשירי חשמל. בבעלותו עשרות סניפים ברחבי העולם המייצרים ומשווקים את מוצריו. כבר עשרים שנה הוא שולט בשוק ומרוויח סכומים עצומים. לפני שנתיים התחיל המשבר, לאט לאט הוא ראה שהמכירות יורדות ויש סניפים שאפילו רושמים הפסדים גדולים. ג'ף לא הבין מה קורה לו, הטכנולוגיה שלו רק מתפתחת, לא קם מתחרה חדש, לא ידוע לו על עקרות בית שחזרו לאפות בתנורי אבן עתיקים. אבל הרווחים במינוס של מקפיא.

הוא מיהר לשכר את שרותיו של מייקל פורטר-יועץ כלכלי בעל שם עולמי. ג'ף שילם עוד תוספת יפה על דמי שתיקה להוריד את האפשרות שמייקל יכניס אותו באתרו ב"בין לקוחותינו". מייקל התחיל לשוטט בסניפי "ג'פרי אלקטריק" ברחבי הגלובוס. מציג עצמו כלקוח פוטנציאלי.

מהר מאוד הוא הבין שבכל סניפי החברה אנשי השיווק נטולי להט מכירות מינימאלי. "מוזר" הוא אמר לג'ף "ראיתי בעיות שיווק בחיי אבל הם היו מקומיות, איך זה שאותה בעיה בכל הסניפים?!"

בדיקה מעמיקה גילתה לו שישנו פורום פנימי של החברה, שם חברים כמעט כל עובדי החברה ברחבי העולם. הוא התחיל לעיין בהודעות וחשכו עיניו, חלק נכבד מההודעות היו התמרמרויות כלפי הנהלת החברה ובעיקר נגד ג'ף עצמו, חלק אחר מהודעות התמקדו בחסרונות המוצרים והרבה פחות ביתרונותיהם. בבת אחת הבין מייקל את חוסר החשק של המשווקים.
הוא התקשר לג'ף וסיפר לו על הממצאים. ג'ף לא האמין עד שראה בעיניו את הפורום המשמיץ של עובדיו.

"מה עושים?" הוא צעק למייקל בטלפון "אני לא חושב שלסגור את הפורום זה רעיון טוב, המרירות וההפסדים התגברו כאחד" ענה מייקל בקול מחושב. "אתה צודק" הודה ג'ף "צריך למצוא פתרון אחר". הוא סיים את השיחה ויצא לדשא להעביר את תסכולו עם עוד סיגר יוקרתי. פתאום נצנץ רעיון במוחו. הוא הרים טלפון למייקל. "יש לי רעיון, רעיון הזוי אבל יכול להצליח בענק" הוא הודיע חגיגית. מייקל שמע את ההברקה והתלהב גם הוא.

למחרת התייצב מייקל במשרד הפרסום וסיפר שהוא מתחרה חדש של ג'ף ומעוניין בקמפיין נגטיבי נגדו. הוא סיכם עם משרד הפרסום על אופי ותוכן הקמפיין שילם מקדמה הגונה ויצא לספר באושר לבעליה של חברת "ג'פרי אלקטריק" ששבוע הבא ביום שני יעלה קמפיין עולמי נגדו. ג'ף וידא שוב שהקמפיין לא יהיה מוצלח מספיק-שלא באמת יבריח קליינטים ממוצריו, ואישר את המהלך.

יום שני הגיע, הפרסומות החלו לרוץ, מספרות על איכותם הירודה של מוצרי חברת "ג'פרי אלקטריק" ועל חוסר אמינותם של מנהלי החברה ועובדיה. העובדים היו בהלם מוחלט זה נפל עליהם בלי שום הכנה, פתאום מלכלכים על החברה שלהם באגרסיביות. בבת אחת הפורום נהייה פטריוטי בצורה קיצונית. כולם הגנו על החברה וסיפרו על מסירותו של ג'ף לעובדיו.

נזכרתי בסיפור הזה, כשראיתי איך פתאום אישים וכלי תקשורת מתוך המגזר החרדי שהטיפו תמיד ליציאה לעבודה, מגינים בחירוף נפש ומיקרופון על אחיהם האברכים ודוחים כל פשרה בענין יציאתם למעגל העבודה.

לפעמים קמפיין נגטיבי של יאיר ונפתלי עושה מה שלא הצליחו רבים מתוכינו במשך שנים. אז חבר'ה תורידו את קמפיין החרדקים מעלינו, תנו לקמפיין החילוני לשכנע אותנו, זה עובד חזק יותר. את הכסף שיישאר מביטול מסע הפרסום תתנו ל....אברכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות