הרב אזרחי ממיטת חוליו: להקים קרן סיוע לישיבות

ראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הציע היום בפני צעירים שבאו לבקרו בבית החולים להקים קרן מיוחדת בחו"ל, שתסייע לישיבות והכוללים בעת משבר: "זה חשוב גם בשביל עולם התורה שמעבר לים" אמר הרב אזרחי והתייחס לממשלה המוקמת: "הם רוצים לפגוע בתקציבי הישיבות ולמוטט את עולם התורה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרב"מ אזרחי (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

הרב אזרחי ממיטת חוליו ברעיון מהפכני: להקים קרן של 10 מיליארד דולר שתתמוך כלכלית בישיבות.

הגזירות הניצבות בפני עולם התורה גורמות לסערה ציבורית במגזר החרדי כאשר ברקע מרחף החשש כי הממשלה החדשה בראשות נתניהו-לפיד-בנט תקצץ בתקציבי הישיבות ותגרום לקריסה כלכלית של כוללי האברכים והישיבות הקדושות.

בשעות הצהריים הגיעו אל בית החולים שיבא בתל השומר כ-150 בחורי ישיבת עטרת ישראל שבאו במיוחד על מנת לשמח את מורם ורבם ולערוך סיום מסכת לרפואתו של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט״א המאושפז בביה״ח.

במהלך המעמד שהיה מרגש במיוחד ביקש הגרב״מ אזרחי את המיקרופון על מנת לשאת דברי חיזוק בפני הבחורים ובהתרגשות גדולה ובקול חנוק מדמעות התייחס לסכנות העומדות בפני עולם הישיבות. "הם רוצים לפגוע בתקציבי הישיבות ולמוטט את עולם התורה מבחינה כלכלית" זעק ראש הישיבה בבכי,

"אך עליהם לדעת שהמזימה הזאת לא תצלח, הם לא יצליחו לחנוק את קול התורה ולעצור את התקציבים".

בחורים שנכחו באירוע סיפרו כי "היה מרגש מאוד לראות את ראש הישיבה החבר במועצת גדולי התורה זועק מדם ליבו על הסכנות וכלל לא מעניין אותו מצבו הבריאותי האישי אלא רק הדאגה לכבודו של הקב״ה ולכבודה של תורה".

בשלב מסויים בביקור, הציע ראש הישיבה הצעה מהפכנית, לפיה יקימו בחו"ל קרן של 10 מליארד דולרים ממנה יכלכלו את עולם הישיבות בשעת צרה. "זה חשוב גם בשביל עולם התורה שמעבר לים", אמר הגרב״מ אזרחי והסביר, "משום שאם כאן חלילה לא תיהיה תורה, הרי העולם התורני בחו״ל ייפגע אף הוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר