הכנסת דנה בשילוב חרדים בהייטק

בצל המשא-ומתן הקואליציוני להקמת הממשלה והשיח הציבורי על השוויון בנטל, התקיים מפגש עבודה ראשון של השדולה לשילוב חרדים בשוק התעסוקה והתעשיות המתקדמות (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
ישיבת השדולה בכנסת (צילום: כיכר השבת)

בצל המשא-ומתן הקואליציוני להקמת הממשלה, והשיח הציבורי על השוויון בנטל, התקיים הבוקר (שלישי) מפגש עבודה ראשון של השדולה לשילוב חרדים בשוק התעסוקה והתעשיות המתקדמות בישראל.

ח"כ אראל מרגלית, אמר כי "נוכחנו לדעת שהמהפכה בנושא כבר כאן". לדבריו, "מדובר בתהליך שהוא הזדמנות אדירה למדינה וכשמדובר בתהליך שמשתלם גם לחברות עסקיות כוחות השוק עושים את שלהם ואז זה קורה מהר יותר".

"אנו מרכזים את המאמץ בנושא יחד עם כל הסיעות. מדובר בנושא שהוא א פוליטי חוצה מפלגות ואני אשתף פעולה עם כל מי שירצה לקדם אותו", הוסיף ח"כ מרגלית.

ח"כ דב ליפמן, אמר כי "הרעיון להקים את השדולה הגיע אליי מתוך הפניות הרבות מחרדים לאורך כל הקמפיין. הגיע הזמן שאנחנו כמחוקקים וגם שרי ממשלה נעשה יותר לעזור לחרדים להכניס לשוק העבודה ולפרנס את משפחותיהם. כרב עם הסמכה מישיבות חרדיות אני מכיר את הבעיות והאתגרים באופן אישי. אנחנו כאן כדי ללמוד את הנושא ולקדם אותו הלאה. אנחנו מקבלים תמיכה מהרחוב החרדי בנושא הזה. יש פער בין ההנהגה החרדית לרחוב".

איציק קרומבי, יזם היי טק חרדי, ויו"ר פורום ההייטק למגזר החרדי הציג את הפתרונות הנדרשים לקידום יזמות הייטק במגזר החרדי, ובין היתר העלה את נושא ההכשרה המקצועית חוץ אקדמית והקמת חממות טכנולוגיות ייחודיות למגזר החרדי.

עמיחי כץ, מנהל תחום חרדים במשרד התמ"ת סיפר במהלך המפגש שכמעט בכל שבוע פונה אליו יזם פרטי שרוצה להשתלב בתחום כי מזהים פה הזדמנות עסקית אדירה. "אנחנו לא באים לשנות את המגזר החרדי אנחנו מנסים לתת מענה לביקוש", הדגיש.

רפי קסטן, מנכ"ל חברת NDS, המעסיק למעלה ממאה עובדים חרדים, סיפר על ההשתלבות שלהם בחברה. רונן אנגלר וליבי פאן ממטריקס גלובל כבר הגיעו למספר של 900 נשים חרדיות שעובדות ונותנות שירות לחברות בכל העולם.

הרבנית עדינה בר שלום, מייסדת המכללה החרדית, סיפרה למשתתפים על הצלחת המכללה שלה עם למעלה מאלף בוגרים במקצועות של קלינאות תקשורת, מדעי מחשב, פסיכולוגיה ועוד. "אי אפשר ללמוד אנגלית או מתמטיקה בשנה אחת של מכינה. יותר מחמישים אחוזים שמגיעים אלינו למכינה לא צולחים את האנגלית", סיפרה.

ח"כ אלעזר שטרן אמר כי "צריך לפתור את הנושא של האנגלית מוקדם יותר, עוד לפני שמגיעים למכינה. שתהיה חצי שעה ביום חברותא באנגלית. זה קריטי".

רונן אנגלר סמנכ"ל מכירות מטריקס גלובל, אמר כי "אנחנו משקיעים המון בהכשרה כדי להביא את הנשים החרדיות לנקודת התחלה שמתאימה לעבודה. היום אנחנו יוצאים החוצה ומתחרים בהודו ומביאים אלינו פרוייקטים גדולים ואנחנו צריכים עזרה ותמיכה מהמדינה בהכשרה של העובדים החרדים".

במהלך המפגש, הגיעו שורצת חברי כנסת לתמוך בשדולה, בהם חברי-הכנסת, חיליק בר, נחמן שי, בוז'י הרצוג, אבישי ברוורמן, יעקב פרי, מיקי לוי, אורית סטרוק, אלעזר שטרן, מיכל בירן, עליזה לביא, עדי קול ורינה פרנקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר