הסגר הלילי בעיר החרדית

בכיר בעירייה חושש: בעלי עסקים יעזבו את בני ברק

בכיר בעיריית בני ברק התייחס לאכיפת סגירת העסקים בשעות הלילה בעיר, והעלה חשש כי בעלי עסקים יעזבו את העיר המתקיימת בזכות תשלומי הארנונה של העסקים בעיר. במקביל, מקורבים לראש העיר מתחילים לגלות התגמשות ואומרים כי בגלל התלונות ייתכן ויוחלט להכניס בחוק העזר שינויים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עסקים תחת אכיפה (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

סערת סגירת החנויות בבני ברק: בכיר בעירייה מעלה חשש כי בעלי עסקים בעיר יינטשו את העיר החרדית בעקבות האכיפה הקשה של סגירת העסקים בשעות הלילה.

המקומון 'ידיעות רמת גן' בחר בסוף השבוע לעסוק בפרשה שמסעירה את בני ברק בשבועיים האחרונים ונחשפה ב'כיכר השבת' בעניין החלטתו של ראש העיר החדש אברהם רובינשטיין לסגור את חנויות האוכל בשעה 23.00 בלילה.

"בני ברק רותחת" כותב העיתונאי ארז ליבנה, "בעלי החנויות זועמים, גורמים פוליטיים מתנגדים, אנשי תקשורת חרדים מותחים ביקורת פומבית, ובעירייה יש חשש מהתאגדות פוליטית של בעלי עסקים העלולה להביא לבחירות".

לדברי העיתון, מבצע האכיפה שיצא לדרך לפני שבועיים הרגיז את רובם המוחלט של תושבי העיר. "זה נראה כמו שיירת ראש הממשלה, הניידות והאופנועים המגיעים לסגור בכוח את החנויות" אומר חיים אליהו בעל פיצוציה בעיר לכתב ידיעות.

"מה יעשה אב אם אמצע הלילה הוא צריך לקנות חיתולים או חלב לבנו התינוק". תוהה אחת העובדות במכולת השקדייה ברח זבוטינסקי.

גם בכירים בעיריה יוצאים כנגד ההחלטה ואחד מהם אומר "אני לא מבין מה מפריעה למישהו מסעדה ביציאה לגהה שפתוחה בלילה, לדעתי, רובינשטיין קיבל עצת אחיתופל והוא מבין שעשה טעות אך כעת אינו יודע איך לרדת מהעץ". בכיר אחר אומר לעיתון כי בני ברק לא מתקיימת בעצמה אלא מסתמכת על ארנונה של משקיעים ובעלי עסקים. וכעת יש חשש שיברחו מהעיר.

בכתבה נחשף כי ביום חמישי שעבר כונסה בבניין העיריה ישיבה בהולה של ראשי אגפים בה דנו כיצד להתמודד עם המשבר המתפתח. לדברי הנוכחים, אחת הטענות שעלתה במפגש היתה שאין צורך במבצע האכיפה דווקא כעת לפני חג הפסח כשיש עומס קונים והדבר מקשה על התושבים.

גם מקורבים לראש העיר מתחילים לגלות התגמשות ואומרים כי בגלל התלונות המוצדקות ייתכן ויוחלט להכניס בחוק העזר שינויים.

יצויין, כי בעירייה אומרים בתגובה רשמית כי ראש העיר קיבל את ההחלטה לאחר שנועץ בגדולי הדור שבירכו עליה, וכי סוחרים רבים וכן בעלי עסקים תומכים אף הם ביישום החוק והביעו תמיכה פומבית בראש העיר אברהם רובינשטיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות