הרבנים בלונדון נגד 'סרטים לנשים': "נבילות וטרפות"

"נבילות וטרפות", כך מגדיר הגאון רבי יוסף בנימין הלוי וואזנר, אב"ד קהילת סאטמר בלונדון את תופעת הקרנות הסרטים לנשים. במכתב שהפיץ לרגל חול המועד נכתב: "נחרדתי מאוד לראות פרסומת איך שהיצר קורא למשוך את צאצאינו לחוץ, סורו נא מעל אהלי האנשים הללו, פן תסחפו אחריהם בכל חטאותם" (חדשות, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

חג הפסח כבר בפתח, ומשפחות חרדיות רבות נוהגות לצאת בחול המועד להקרנות של סרטים הזוכים לפיקוח חרדי, בלונדון, יוצאים רבני הקהילה נגד ההקרנות, ועורכים השוואה בין הקרנות הסרטים ל"נבילות וטריפות".

לקראת שבת הגדול, פרסם אב"ד סאטמר בלונדון הגאון רבי יוסף בנימין הלוי וואזנר, מכתב חריף נגד תופעת הסרטים.

ממכתבו של הרב וואזנר: "נחרדתי מאוד לראות פרסומת איך שהיצר קורא למשוך את צאצאינו לחוץ, ובימי חול המועד להתאסף ולראות "מאבי פילימס" ו"סליידס" (בתרגום חופשי: סרטים) לצפות במדינות העולם".

מטרתם של הסרטים לפי אב"ד סאטמר: "לגרות יצרינו לצאת לעולם הרחב ולשבור את גדרי אזהרות גדולי ישראל להתרחק מכל סוגי הפילימס". כותב אב"ד סאטמר.

הרב וואזנר מתייחס לטענות לפיהם כספי התשלום עבור הכניסה להקרנות הולכים למוסדות צדקה ואומר: "גם אם יהיה כן, הוא מצווה הבאה בעבירה, וכי היאך נסמוך על וועד חינוך או על 'היימישע מחנכות', ואין אנחנו יודעים מי הם, ומה היא השקפת החינוך שלהם".

"היאך נמסור את בתינו בידי יצר מסוכן כל כך, וכי מי הוא וועד החינוך שיכול להכשיר נבילות וטרפות" כותב הרב וואזנר במכתבו החריף.

את המכתב חותם הרב וואזנר במילים: "הנני מתחנן אליכם, ומזהיר אתכם, חוסו על נפשכם, ונפש צאצאכם, וסורו נא מעל אהלי האנשים הללו, פן תסחפו אחריהם בכל חטאותם".

מכתבו של הרב וואזנר (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות