התקפה נגד לפיד

"הנטל של המתנחלים רב יותר מהנטל של החרדים"

הפסיכולוג פרופסור דניאל כהנמן שקיבל את פרס נובל לכלכלה היוקרתי, תוקף את יאיר לפיד ואומר: "לחשוב שהעדיפות של מדינת ישראל הוא גיוס חרדים זהו משהו מטורף". לטענתו, "הנטל שמטילים המתנחלים על המדינה רב יותר מן הנטל שהחרדים מטילים עליה" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

במהלך השנים האחרונות זכו מספר מועט של ישראלים ב"פרס נובל" היוקרתי, אחד הידועים שבהם הינו הפסיכולוג פרופסור דניאל כהנמן שקיבל את פרס נובל לכלכלה על מחקרים מעמיקים אותם ערך במשך עשרות שנים.

בראיון מיוחד אותו העניק למגזין החג של עיתון 'ישראל היום' הוא מספר על הספרים שהוציא ועל התזות אותן הוא מלמד באוניברסיטאות הגדולות בעולם בפני אלפי סטודנטים ותלמידים.

בתחילת הראיון מספר כהנמן על תוצאות מחקריו בתחום הכלכלה ההתנהגותית המלמדים כי בניגוד לדעה הרווחת כי האדם הינו ייצור רציונלי ומשקיע את כספו בצורה הגיונית הרי שמתברר כי בני האנוש פועלים בעיקר על פי הרגש, מרבים לטעות, נוטים לביטחון יתר בעצמם ולאופטימיות מוגזמת.

לדבריו, אפילו הברוקרים המשקיעים בבורסה שמציגים את עצמם כמומחי השקעה במניות וכמי שמסוגלים לנבא את התנהגותן העתידית של מניות, פועלים על פי ניחוש ואולי קצת מזל. "מדובר באשליה של מיומנות", מגדיר זאת פרופסור כהנמן.

במהלך הראיון בוחר חתן פרס נובל להתייחס לסוגיות הפוליטיות בישראל ולא מסתיר את אכזבתו הרבה מיאיר לפיד. "אני המום לגמרי ממה שקורה בארץ", אומר כהנמן ומוסיף, "ובייחוד מהמפלגה של יאיר לפיד, יש עתיד".

"לחשוב שהעדיפות של מדינת ישראל הוא גיוס חרדים ולא העתיד עם הפלשתינים זהו משהו מטורף", טוען הפרופסור המלומד, "הרי הנטל שמטילים המתנחלים על המדינה רב יותר מן הנטל שהחרדים מטילים עליה", הוא מצהיר בנחרצות רבה.

יצויין כי כהנמן נחשב למומחה בינלאומי בתחומי הכלכלה, הפסיכולוגיה וכן בדק במשך שנים רבות את נושא אושרם ורווחתם של בני האדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר