גורם בש"ס על כישלון ההנהגה:

"מרן הרב עובדיה לא מודע לאיבה שיש בין ישי ודרעי"

תנועת ש"ס בדרך לקריסה מוחלטת, כך מתריעים לא מעט אישים ובכירים במפלגה בשיחות עם "כיכר השבת". כולם מדברים על כישלונה של הנהגת השלישייה בתנועה והצורך הדחוף להכריע בשאלת יו"ר התנועה. "כל אחד מראה לרב תמונה שונה והרב לא מודע לאיבה שיש בין ישי ודרעי", הם אומרים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
"הרב לא מודע לאיבה". ישי דורעי אצל הגר"ע יוסף (צילום: יעקב כהן)

כישלון ההנהגה: שובו של אריה דרעי לתנועת ש"ס ופיצול הנהגת המפלגה בין שלושה אנשים, אריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס, מביא בכירים במפלגה להתריע כי התנועה בדרך לקריסה מוחלטת.

אם מישהו חשב לעצמו שהנהגת הש"ס, הכושלת, הצליחה לאחות את השברים ולשתף פעולה, מתברר כי זו טעות. מאחורי הקלעים, ממש בימים אלו כמו בכל יום בחודשים האחרונים, מתנהל לו קרב אימים בין שני יושבי-הראש לשעבר של התנועה, אריה דרעי ואלי ישי, כאשר כל אחד מנסה למנוע מחברו להתקדם אל עבר התפקיד הנחשק.

בעוד אריה דרעי עושה ככל יכולתו כדי לקבל את תפקיד יושב-ראש המפלגה, הרי שאלי ישי מנסה בכל כוחו למנוע ממנו לקבל את התואר.

בתחילת השבוע, ערב חג שביעי של פסח, הגיע נשיא המדינה שמעון פרס למעונו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף, בבית הרב חשבו לראות לחיצת יד בין דרעי לישי שהשתתפו בביקור, אך הביקור הסתיים, אלי ישי יצא מהבית ואריה דרעי לא החליף עימו אפילו 'חג שמח' נימוסי.

"הכעס והאיבה שיש בין השניים ניכרו היטב", אומר ל"כיכר השבת" גורם שהשתתף בפגישה, "הם פשוט ישבו זה מול זה, ומי שהיה צופה בהם מהצד היה חושב שמדובר בשני אויבים שהגיעו לבוררות אצל נשיא המדינה ומרן מאור ישראל. אם הם מתנהגים כך בפני הרב והנשיא, מעניין איך הם מתייחסים אחד לשני כשהם נמצאים מחוץ לבית הרב והרחק מעדשות המצלמות".

בכירי ש"ס שמכירים היטב את התנועה שנים רבות, מוסיפים ואומרים כי התנועה נמצאת רגע לפני קריסה. "המצב היום מבולבל מתמיד, כשיש נושא שצריך להכריע בו - אנחנו לא יודעים מה לעשות, אם נקבל החלטה שלא מתאימה לדרעי ההשלכות לא יהיו נעימות. אם נקבל החלטה שלא מתאימה לישי הוא ינסה לטרפד את זה בכל כוחו. איך הם מצפים מאתנו לנהל את התנועה", הם תוהים.

גורם בש"ס המעורה בנושא הבחירות לרבנים הראשיים לישראל, מספר ל"כיכר השבת" כי "אחד מראשי ש"ס פתח במגעים עם הבית היהודי כדי להבטיח את תפקיד הרב הראשי הספרדי לאחד מהרבנים החרדים, הנושא החל להתקדם בקצב יפה עד שחבר אחר בהנהגת התנועה ניגש למרן הרב עובדיה יוסף ואמר לו 'הרב, רוב הנציגים בגוף הבוחר לרבנות הם חרדים משלנו, בנט לא יצליח למנוע את בחירת הרבנים החרדים'. הרב ששמע זאת אמר לו אם זה כך, לא צריך להגיע להבנות עם הבית היהודי".

"הרב לא ידע", אומר הגורם, "שעם הצעת חוק הכי פשוטה שבנט יעביר כל המפה תשתנה ברגע, ואז לא יהיה אף רב ראשי חרדי. ככה מתנהלת תנועת ש"ס, כל אחד מראה לרב תמונה שונה והרב לא מודע לאיבה שיש בין שני המנהיגים".

"תנועת ש"ס מתפרקת" (צילום: פלאש 90)

בעוד חודשים ספורים יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות, וגם שם המצב לא ברור. "כל נציג מחליט שהוא המועמד בבחירות ואין מי שיוכל לנהל את זה", אומר בכיר בתנועה, "כשיש נציג כושל שהחליט שהוא מתמודד שוב, מי יכול לבוא ולומר לו 'אתה לא מתאים', אף אחד. אם יבא דרעי ויאמר זאת, הוא יענה לו שהוא איש של אלי ישי. אם יבוא ישי ויאמר זאת, הוא יענה שהוא נציג של אריה דרעי".

"תנועת ש"ס מתפרקת לעיניהם של מקבלי ההחלטות האמיתיים בתנועה ונראה שלהם זה לא אכפת, שאף אחד לא יופתע אם ש"ס תקרוס בבחירות לרשויות המקומיות", מוסיף הבכיר ומזהיר.

"חייבים לקבל החלטה", מסכם אחד מפקידי ש"ס הבכירים, "זה כבר לא סוד שההנהגה המשולשת כשלה ובגדול, האנשים שנמצאים למעלה חייבים לקבל החלטה ולמנות יו"ר לש"ס, ולא אכפת לנו מי זה, דרעי או ישי, העיקר שיהיה ראש אחד, שיהיה מי שיתן הוראות, ולא כמו היום שאתה שומע שלושה קולות שונים ואתה כפקיד צריך להחליט למי להקשיב ואז לחטוף צעקות משני חברי ההנהגה האחרים".

באשר לשאלת מיליון הדולר, מי יזכה בתואר הנחשק של יו"ר ש"ס, אומר גורם המקורב לרחוב הקבלן 45 כי "אלי ישי נמצא בסכסוך עם מקורבי הגר"ע, כך שאין מצב בו ישי יקבל את התואר. אטיאס לא שואף לזה ונראה כי הוא תומך בדרעי. דרעי עצמו בטוח שבסוף הוא יקבל את התואר, השאלה היא מתי".

ולסיום, עדות נוספת למלחמה שמתנהלת מאחורי הקלעים ברחוב הקבלן 45, מפרסם הבוקר הפרשן אבי בלום כי "ערב חג הפסח, הביע ישי משאלה להיכנס למרן הגר"ע יוסף מיד לאחר החג ולדרוש את 'השבת הפיקדון' וקבלת תפקיד היו"ר בחזרה. במהלך חג שביעי של פסח, הוא הכין את הקרקע, כשתיאר באוזני מרן הגר"ע יוסף איך דרעי קפץ לביקור חג ברחוב חזו"א בבני ברק, אחרי ולמרות פרשת הרב אמנון יצחק".

"ישי מאמין שלתרחיש קבלת הראשות בחזרה יש סיכוי במידה ודרעי ירוץ לראשות עיריית ירושלים ויותיר לו את הזירה הארצית, רק שדרעי לא מתכוון לעבוד בשירות ישי ומוסיף לדרוש הכרעה ברורה בסוגיית תפקיד היו"ר, לפני כל החלטה אחרת שתתקבל", כתב בלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר