עורך חדשות בקול ישראל חושף: מה באמת היה בגן סאקר?

מה באמת היה בגן סאקר, בערב יום השואה? יותם ברזני, עורך חדשות ב'קול ישראל', מצא שם רק כמה חרדים בודדים עושים מנגל, וקבוצה לא חרדית במגרש הכדורגל. "שנאת חינם כל כך מעצבנת אותי", כותב ברזני על העליהום נגד החרדים. ח"כ אריה דרעי, מגנה את החוגגים ואומר: "אני חש זעזוע עמוק" (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

יותם ברזני, עורך חדשות ב'קול ישראל', היה אמש (ראשון), ערב יום הזיכרון לשאה ולגבורה, בגן סאקר בירושלים, כדי לבדוק האם אכן יש שם "ברביקיו ענק של חרדים", אך מצא שם בודדים בלבד.

בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו, מצטט ברזני את רן מלמד, סמנכ"ל עמותת 'ידיד', שפירסם אמש סטטוס, אותו מגדיר ברזני "סטטוס שהחריד אותי לקרוא אותו".

וכך כתב מלמד: "ערב יום השואה. גן סאקר בירושלים נראה כמו ברביקיו ענק של חרדים. עשן המנגלים מכסה את הכביש והצעירים צוהלים. בושה. התמונה בקרוב".

כשהעלה את התמונה, בה נראים 13 חרדים עושים מנגל, כתב מלמד: "מנגל בפארק - גן סאקר - ערב יום השואה. החרדים חוגגים. סליחה על האיכות - אבל כשהעיניים דפוקות והידיים רועדות זה מה שמתקבל.. ובכל זאת בושה. פשוט בושה".

"הסטטוס הזה פורסם ב-22:09", כותב ברזני ומוסיף, "'איזה חוסר רגישות, לא יכול להיות', אמרתי לעצמי. פחות משעה אחר כך הייתי בדרכי הביתה, ועצרתי בגן כדי לבדוק אם התיאור של מלמד נכון".

"אפילו אמרתי לעצמי", מוסיף ברזני, "שאם אני אכן מגלה שגן סאקר נראה כמו ברביקיו ענק אני מיד מעביר דיווח לחדר החדשות, שהידיעה תשודר במהדורה הקרובה".

וכך הוא מתאר את מה שראה במו עיניו: "בשעה 23:05 ראיתי בגן מנגל אחד, ואם אני סופר את כל מי שראיתי (חמש או שש קבוצות) אני מגיע ל-35 איש. במגרש הכדורגל המואר היו בערך 30 אנשים, והם לדעתי לא היו חרדים".

"זה משאיר אותנו עם שתי אפשרויות", הוא מוסיף, "הברביקיו הענק הסתיים עד שהגעתי או שמלמד הגזים. בתמונה שהוא פירסם אח"כ נראים 13 אנשים עושים מנגל. נראה לי שהאפשרות השנייה נכונה. שנאת חינם כל כך מעצבנת אותי".

הבוקר, פורסם ב'ידיעות אחרונות' כי קבוצה של כ-200 חרדים, תלמידי ישיבות ונשים צעירות בגן סאקר ועשו מנגל. כשהם מצוידים בצידניות, בשר למכביר והרבה רוח טוב, הם חגגו למרות רגישותו של היום, דיווח העיתון.

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, התייחס בראיון לרדיו 'קול ברמה' לחגיגת יום ההולדת בגן סאקר בעיצומו של יום השואה, ואמר: "זה רגיש, זה חילול השם. קל וחומר ללכת ולעשות מנגלים בזמן שיהודים אבלים וכואבים את כאב ששת המיליונים? איזה היתר יש לזה?, זה חילול השם! אנחנו נמצאים במקום מנותק מהעולם?".

חבר-הכנסת אריה דרעי, הצטרף למגנים את הקבוצה. בדף הפייסבוק שלו כתב: "הוריה המאמצים של רעייתי, איסר מנחם ואסתר בילא ז"ל, אשר ילדיי הגדולים יעקב מנחם ושמחה בילא נקראים על שמם, שרדו בגבורה את השואה והיוו לנו דוגמא חיה לתופת שעברה על עם ישראל בשנים הקשות ההם".

"מהמקום הזה", מוסיף דרעי, "אני רוצה לומר שאני חש זעזוע עמוק מהמעשים שפורסמו הבוקר, לפיהם מספר בני נוער בחרו להכתים אמש ציבור שלם ובחוסר רגישות קיימו בגן סאקר אירועים שאינם הולמים את אופיו המיוחד של היום הזה".

"אני קורא להורים ולמחנכים להעביר לדור הבא את המשמעות המיוחדת של ימים מסוג זה ולהחדיר לתודעתם את הרגישות הנדרשת מהם", הוסיף ח"כ דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר