המאבק נגד סרבני הגט

בית המשפט: בית דין יוכל להאריך מאסר סרבני גט

החלטה שניתנה על ידי שופטי בית המשפט העליון, מעניקה כוח לבתי הדין להאריך מעצר של סרבני גט לתקופה בלתי מוגבלת, זאת באמצעות שימוש בחוקים שונים. בעבר, נזקקו בתי הדין הרבניים לגשת לערכאות שונות בכדי להאריך מעצר של סרבני גט. בארגוני הנשים מברכים על ההחלטה (חדשות, חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הצלחה נוספת במאבק נגד סרבני הגט: החלטה שניתנה על ידי בית המשפט העליון מעניקה בידי בתי הדין סמכות להאריך את מאסרו של סרבן גט, גם לאחר התקופה המאושרת על ידי החוק - 10 שנים.

עד להחלטה, שכאמור מהווה פריצת דרך, נזקקו בתי הדין הרבניים לעבוד בשיטות שונות ומסוכבות בכדי להאריך מאסר של סרבן גט לאחר 10 השנים הקבועות בחוק, אולם כעת, החלטת בית המשפט העליון, מעניקה בידי בית הדין כוח וסמכות, לשלב בין מספר חוקים, ולהאריך את מאסר סרבן הגט לתקופה שאינה מוגבלת, עד למתן גט לאישה.

השופטים נתנו את ההחלטה לאור פרשה המתגלגלת כבר לעלה מעשור, במסגרתה, החליט בית הדין הרבני כי על הגבר לעניק גט לרעייתו, זאת לאחר ש-5 שנים מוקדם יותר החלו בני הזוג בהליכי גירושין, וזאת בעקבות אלימות פיזית שננקטה כלפי האישה.

לאחר שסירב להעניק גט, נאסר הבעל, בעקבות החוק המתיר לאסור סרבן גט למשך 10 שנים, כשהתקרב המועד בו היה אמור להשתחרר הבעל, ביקשה האישה להאריך את מאסרו, בית הדין האיזורי קיבל את בקשת האישה בשנת 2011, וקבע כי מאסרו של סרבן הגט ימשך לתקופה בלתי מוגבלת.

אולם, בשנת 2012, ערער הבעל לבית המשפט העליון, וטען בצירוף נימוקים שונים, כי לבית הדין אין כוח להאריך את מאסרו מכוח "כפיית ציות". הבעל טען בערעורו, כי מרגע שנחקק החוק המעניק לבית הדין כוח לכלוא סרבן גט למשך 10 שנים, הרי שמדובר בכלי היחיד שעומד לצד בית הדין במסגרת המאבק בסרבן הגט, ומכיוון שכך, אין סמכות בידי בית הדין להאריך את מאסרו מעבר ל-10 השנים.

אמש, (ראשון) נתן בית המשפט העליון החלטה בערעור, וקבע כי חקיקת החוק המעניק סמכות לבית הדין לאסור את הבעל למשך 10 שנים, לא מבטל את החוקים הקודמים שבכוח בית הדין להשתמש בהם. השופט צבי זילברטל, שישב בהרכב שנתן את ההחלט ציין, כי מטרתו של החוק המעניק סמכות לעצור את סרבן הגט לתגובה קצובה, נועד בכדי להוסיף סנקציות נוספות כנגד הבעל, ולא בכדי לבטל סנקציות אחרות.

כאמור, ההחלטה מעניקה גיבוי לבתי הדין הרבניים במאבקם כנגד סרבני הגט, כאשר מהיום, יוכל בית הדין להאריך מעצר של סרבן גט לתקופה בלתי מוגבלת, באמצעות שילוב של חוקים שונים.

בקרב ארגוני נשים העומדים בראש המאבק למען נשים מסורבות גט, בירכו על החלטת בית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות