תיעוד וידאו • בלעדי

פגישה היסטורית: הגר"ש אויערבך אצל הגר"ע יוסף

לאחר עשרות שנים, הגאון רבי שמואל אויערבך, עלה הבוקר (ראשון) למעונו של מרן הגר"ע יוסף לנחמו על פטירת בנו הרב יעקב יוסף זצ"ל. השניים שוחחו על תפקיד הרבנות כאשר הגר"ע חשף כי סירב לקבל את תפקיד הרב הראשי אך הגרי"ש אלישיב לחץ עליו. גם גזירת הגיוס עלתה בשיחה • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ישי כהן. תמונות: שלומי כהן )

פגישה היסטורית: אל מעונו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף, ברחוב הקבלן 45 בשכונת הר נוף בירושלים, הגיע הבוקר (ראשון) הגאון רבי שמואל אויערבך, לביקור נדיר.

הרב אויערבך עלה לבית הרב עובדיה כדי לנחמו על פטירת בנו הרב יעקב יוסף זצ"ל בסוף השבוע, וזאת לאחר שנים ארוכות, למעלה מ-20 שנה, שהשניים לא נפגשו. בפגישה השתתף גם חבר-הכנסת אלי ישי.

במהלך שיחתם, סיפר הגר"ע יוסף לרב אויערבך על ההיסטוריה שלו ברבנות, הקשר החם שהיה לו עם גדולי ישראל, ואף חשף כי לא רצה להתמנות לתפקיד הרב הראשי וביקש כי ישאירו את קודמו, הרב יצחק ניסים, אך גדולי הרבנים הורו לו כי זהו תפקידו.

"הייתי בתל אביב כמו מלך לא רציתי להיות בירושלים אבל לחצו עלי הרבה", חשף הרב עובדיה, "הרב אלישיב, הרב ז'ולטי, הרב גולדשמיד, לחצו עלי שאני יהיה, אז היה צורך בדבר, אני לא רציתי להיות, השם יודע, כמה הייתי מתלבט על-זה".

לאחר-מכן, הוסיף הרב עובדיה ואמר כי מי שנבחר לתפקיד הרב הראשי סובל שם מאוד. "מאז שהיינו הרב הראשי זה רק צרות, זה רק צער". הרב אויערבך הגיב ואמר כי "זה לטובת הכלל". הרב עובדיה: "היה לי צער גדול כל זמן שהייתי הרב הראשי. עכשיו, יושבים לומדים תורה ברוך השם".

לאחר שהרעיף ברכות על הרב אויערבך, ביקש הגר"ש את התגייסותו של הרב עובדיה נגד גזירת הגיוס המרחפת על עולם התורה. "צריכים את כבודו, בפרט עכשיו שיש גזירות, גזירת הגיוס", ביקש הרב אויערבך.

הרב עובדיה, התייחס לגזירת הגיוס ואמר: "האמן לי, אני נלחם, אני עוסק בדבר הזה ומתחנן לאנשים, שרים שלנו עכשיו הם לא שרים, אבל אני מדבר על ליבם, מעודד אותם כל יום, תשבו עם זה תפגשו עם זה, והם עושים כך, הולכים נופגשים. לא יושבים בשקט, יום יום הולכים מאחד לאחד, ומשדלים ליבותיהם".

הרב אויערבך הגיב ואמר: "הרב יצליח בכל מה שהרב עושה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר