יום הזיכרון התשע"ג

ימי מלחמת 'יום הכיפורים': חסידים לצד ליטאים בקרב

יצחק דרקסלר, חרדי תושב העיר אלעד, מספר בשיחה ל'כיכר השבת' על ימי מלחמת יום הכיפורים בה נפצע, ועל הכאב שמלווה אותו מאובדן חבריו לפלוגה. "אנשים צעירים שכל עולמם ועתידם היה לפניהם ונפלו חללים על קדושת השם", דרקסלר קורא לחרדים: "כבדו את הנופלים, אל תהיו חסרי רגישות" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יצחק דרקסלר (צילום: כיכר השבת)

"היה זה לפני 40 שנה" מספר יצחק דרקסלר חרדי תושב העיר אלעד שנפצע קשה במלחמת יום כיפור, "הגעתי לגרעין הנחל של אגודת ישראל שהיה במושב קוממיות, עשינו 'סדיר' 3 שנים".

"זה התחיל עם כ״ק מרן בעל האמרי חיים מויזניץ זצ״ל שיזם ועודד את גרעיני הנחל של אגודה, ולאט לאט הגיעו יותר ויותר חיילים חרדים. היו חסידים רבים לצד ליטאים ובני עדות המזרח" מספר דרקסלר בשיחה ל'כיכר השבת'.

"עלינו במוצאי יום כיפור לרמת הגולן. אני הגעתי ליחידה שלי 679 שאורי אור היה המח״ט שלה. אני נפצעתי קשה בימים הראשונים של המלחמה בקרב הבלימה ואושפזתי חצי שנה בבית החולים כשחמישים אחוזים מגופי היו כויות".

"בשבילי יום הזיכרון הוא לא רק יום אחד" אומר דרקסלר. "אני חי את חברי שנפלו במלחמות ישראל יום יום. אנשים צעירים שכל עולמם ועתידם היה לפניהם ונפלו חללים על קדושת השם".

"לפעמים גם לא קל להתנתק מהכאב האישי", מספר דרקסלר ואומר כי ההתמודדות לא תמיד פשוטה אך האמונה בבורא עולם היא זו שנותנת את הכוח להמשיך הלאה ולהמשיך בשיגרת החיים.

"מתייחסים אלינו כסוג ב'"

לדרקסלר יש ביקורת רבה על צורת הזיכרון בציבור החרדי והוא אומר כי הוא חש בזילזול בחילי צה"ל החרדים: "לא מעריכים אותנו מספיק. הם מנסים להתייחס אלינו כסוג ב' אבל בעצם אנחנו חיל חלוץ של הציבור החרדי. קח למשל את המקום שאני גר בו העיר אלעד. כשבאתי לגור ערכו לי וועדת קבלה וכששמעו שאחד מהבנים שלי בצבא סרבו לקבל אותי למגורים".

"אני רואה בחורים רבים שמסתובבים ברחובות באפס מעש ומצד אחד הם לא לומדים תורה בישיבה ומצד שני גם לא עובדים ולא משרתים וסתם מבטלים את זמנם לריק והולכים בבטלה".

לדרקסלר יש אמירה נוקבת לציבור החרדי והוא מצפה מאברכים לעמוד בצפירה ולומר פרקי תהילים וללמוד משניות לזכר הנופלים. "צריך להיות שותפים בנטל ולזכור את אלו שמתו על קידוש ה׳. יש אצלינו רבים שהם חסרי רגישות ציבורית וזה חבל מאוד זה עושה חילול ה ומרחיק יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות מאיתנו ומדרך התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר