'יתד נאמן' נגד חנוך דאום: מבקש לצמצם הילודה החרדית

ביטאון 'דגל התורה', העיתון 'יתד נאמן', יוצא הבוקר (שני) במתקפה נגד הסופר חנוך דאום ומאשים אותו כי במאמריו הוא מבקש לצמצם את הילודה החרדית. חנוך דאום בתגובה ל"כיכר השבת" אומר כי "איש איש כפי יכולתו. זה נושא אינדיבידואלי, ולא מגזרי" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חנוך דאום (צילום: איציק בירן, Ynet)

החיבור בין חלקים נרחבים בקרב הציבור הדתי לאומי והציבור החילוני במדינת ישראל המתבטא בין היתר בברית הפוליטית של לפיד ובנט שהביאה להקמת הממשלה הנוכחית, ממשיך להסעיר את המגזר החרדי שחש "תחושת בגידה" מהעובדה כי אנשים דתיים חובשי כיפה בחרו לשתף פעולה במודע ולפגוע בצרכי החרדים.

כלי התקשורת ובתוכם העיתונות הממסדית מרבים לתקוף אישים בכירים מהממשלה הנוכחית ובעיקר אלו ממפלגת "הבית היהודי". היום (שני) מתברר, כי העיתון הליטאי "יתד נאמן" בטאונה של מפלגת 'דגל התורה' בוחר לתקוף דווקא את חנוך דאום, איש תקשורת מהמגזר הדתי לאומי, הכותב בתקשורת הכללית על כך שמבקש לפגוע בילודה החרדית.

במסגרת מאמר רחב, כותב העיתון כי בשנים האחרונות קידש הציבור הכללי מלחמה על ערך מיוחד וחשוב במסורת היהודית, כשהמדובר במתקפה כנגד קיום המסגרת המשפחתית וגידול ילדים כערך עליון.

לדברי העיתון, הוחל בפגיעות מעשיות בקצבאות ובתקציבי הרווחה המבטאים את הרוח הרעה שמנשבת במוחם של הפוקרים.

"ממשלת לפיד-בנט בראשות נתניהו הינה מוטציה מתקדמת של ממשלת שרון-לפיד שפתחה במהלך זה כאשר בגיוס חרדים או כפייה ללימודי ליבה מעבר ל'לשמה' הטמונה באופי הצעדים אלו, קיימת מטרה ישירה לחלל את ערך האדם באשר הוא אדם ואת קדושתה של כל נפש הבאה לעולם תחת מסגרת העם היהודי", נכתב ב'יתד'.

לדברי העיתון, "לא כל המתבוננים במהלכים הללו מקרב ההמון הישראלי מבחינים בניואנסים ובדקויות הבוקעות ממעשי והצהרות חבורת השפל הממשלתית הזאת. אך אחד מכותבי המאמרים בעיתונות החילונית, חנוך דאום, חובש כיפה המקורב לשר האוצר עוסק לאחרונה בתרגומם של הדברים לשפה מעשית".

"במסגרת זו ובסגנון אוהד כביכול הוא שוקד להסביר לשומרי התורה שתכליתן של הרדיפות המופנות כנגדן כיום היא לעורר בהם מחשבה על כמות הילדים שמותר להם לגדל במסגרת יכולתם הכלכלית עפ"ל", נטען ב'יתד'.

"כמו כן", מוסיף העיתון, "לאחר תגובתו של ח"כ גפני, למצג 'ריקי כהן מחדרה' בה טען ששר האוצר מנותק, בערה באותו דאום חמתו עד שהאשים את גפני שהוא המנותק היות ואינו מתייחס לשיקולים כאלו העשויים לבוא יחד עם 'הרחבת האופקים' המתוכננת לחרדים".

"אין ספק", מסכם 'יתד נאמן', "שמזימה זו רק תחזק את עמידתנו הנחושה כיחידים המגוננים כיום על קדושת ערך האדם שנברא בצלם".

בתגובה ל"כיכר השבת" על התקפה נגדו, שב חנוך דאום על עמדתו כי לא כל אחד מסוגל לגדל את אותה משפחה ברוכת ילדים כזולתו. לדבריו, לא כל זוג יודע להתמודד עם 8 ילדים, נפשית ופיזית ולכן יש מקום לבטל בנושא הזה את ההליכה אחר העדר ואת הלחץ החברתי.

"איש איש כפי יכולתו ולא כולם כפי שמקובל בחצר. זה נושא אינדיבידואלי, ולא מגזרי", אומר דאום ומוסיף כי "לא יכול להיות שלכולם מתאים אותו דבר. כמו שלא כולם מסוגלים ללמוד כל היום, ולא כולם מסוגלים להחליט לאחר שלוש פגישות האם להתחתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר