גזירות לפיד

תקציבי הציבור החרדי: כאן צפוי שר האוצר לפיד לפגוע

שר האוצר יאיר לפיד בחר שלא לעסוק בשאלות "קטנוניות" על תקציב המדינה והעלה בנאומו במליאה את החרדים על המוקד והטיל עליהם את האשמה לגירעון שנוצר. בפני לפיד עומדות שלל אפשרויות להביא לפגיעה אנושה במגזר החרדי דרך קיצוץ בתקציבים השונים. היכן הוא יכול לקצץ לציבור החרדי? מיוחד (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
לפיד במליאה, אתמול (צילום: פלאש 90)

הגזירות שבדרך: שר האוצר יאיר לפיד הרשים אתמול (שני) את קהל בוחריו כאשר הוכיח בורות כלכלית ובחר להעלות על המוקד את הציבור החרדי בנאומו במליאה הכנסת על-פני התגוששות סביב סעיפי התקציב והגזירות הכלכליות שבדרך.

לאחר שהצליח להדיר את החרדים מהממשלה ולהגביר את השנאה כלפיהם, הניכרת היטב מתגובות הגולשים בדף הפייסבוק אותו הוא מפעיל, אך טבעי הוא הדבר שהיעד הבא של לפיד יהיה קיצוץ מאסיבי ופגיעה בכל תקציבי הציבור החרדי.

במליאת הכנסת האשים לפיד בנאומו המשתלח את הציבור החרדי בכלל ומפלגת 'יהדות התורה' בפרט באחריות לגירעון האדיר שנוצר בתקציב המדינה.

אז היכן יכול שר האוצר יאיר לפיד לפגוע בציבור החרדי?

אתר ynet בדק את התקציבים המיועדים לציבור החרדי, שעשויים לחטוף את חרב הקיצוצים של לפיד בתקציב המתגבש בימים אלו במסדרונות האוצר.

ראש וראשון, לפיד צפוי להביא לקיצוץ חד בקצבאות הילדים. בתקציב האחרון עמד היקף התקציב של קצבאות הילדים על 7.5 מיליארד שקלים. תוכנית הקיצות של לפיד יוזמת השוואת גודל הקצבה לילדים שני, שלישי ורביעי עם הילד קצבת הילד הראשון, והקטנת הקצבה מ-175 שקלים בחודש ל-150 שקלים. שווי הקיצוץ יעמוד על 4 מיליארד שקל בשנה.

מלבד זאת, לפיד יוכל לקצץ מתקציב משרד החינוך את התקציבים של מעיין החינוך התורני של ש"ס העומד על 365 מיליון שקלים בשנה וכן את תקציב הבטחת הכנסה אברכים העומד על 110 מיליון שקלים בשנה.

עוד הוא יכול לקצץ במשרד החינוך את תקציב התמיכות והמענקים למוסדות התורה בשיעור של 9 מיליון שקלים בשנה , את תקציב הרזרבה לתמיכה במוסדות ציבור חרדיים העומד על 14 מיליון שקלים ויש לו גם את תקציב הכוללים עומד על 909 מיליון שקלים בו הוא יכול לפגוע ככל העולה על רוחו.

עוד שני תקציבים בהם יכול לפיד לקצץ ולפגוע בציבור החרדי הם תקציב שירותי הדת במשרד ראש הממשלה העומד על 74 מיליון שקלים בשנה וכן תקציב המועצות הדתיות העומד על 200 מיליון שקלים בשנה.

לפי החישוב הזה, כ-1.672 מיליארד שקל בשנה מיועדים ישירות לציבור החרדי והדתי, שיעור הקיצוץ בסעיפים הללו, במידה ולפיד אכן יחליט לפגוע קשות בציבור החרדי עדיין לא ידוע.

מלבד זאת, תקציב המדינה לא יכלול את הסכומים שקיבלו המפלגות החרדיות בהסכמים הקואליציוניים. כך למשל קיבלו המפלגות החרדיות, 260 מיליון שקל עבור פרויקטים בחינוך החרדי הספרדי, 240 מיליון שקל עבור פרויקטים בחינוך החרדי האשכנזי ו-20 מיליון שקל לבניית בתי כנסת.

בנוסף, הבוקר דווח ב'מעריב' כי לפיד אימץ את מסקנות ועדת פרי שיביאו כבר בחודש אוגוסט הקרוב לקיצוץ של 340 מיליון שקלים מתקציב הישיבות בעקבות הפטור משירות שיינתן לכל תלמידי הישיבות מגיל 22 ומעלה.

האם אכן לפיד יחליט ללכת על כל הקופה ולפגוע אנושות בציבור החרדי? ימים ספורים יגידו.

סגן שר האוצר מיקי לוי מ'יש עתיד', הבהיר הבוקר ב'גלי צה"ל' בראיון לרזי ברקאי כי כל התקציבים הסקטוריאליים המיועדים לציבור החרדי - יקוצצו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר