בעקבות דברי הבלע

יוזמה ליטאית להחרים את מוצרי 'העדה החרדית'

בעקבות המתקפה החמורה של דיין 'העדה החרדית' הרב יהושוע רוזנברגר נגן מרן הגראי"ל שטיינמן, מתגבשת יוזמה להחרים את מוצרי 'העדה' באם לא תהיה התנצלות. "לא ייתכן שחבר מכובד בבית הדין של 'העדה' יפער את פיו כנגד מנהיג הדור והדבר יעבור בשקט", אומר אחד היוזמים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגראי"ל שטיינמן, בקטן: הרב רוזנברג (צילומים: יהודה פרקוביץ')

תחושות של הלם וזעזוע שררו היום ברחוב החרדי בעקבות דבריו החמורים של חבר בד"ץ העדה החרדית הגאון רבי יהושוע רוזנברגר, כנגד מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, ביום העצמאות האחרון ושגרמו לתחושות סלידה ומיאוס מההתבטאויות הקשות אשר נשמעו עד עתה רק בשולי המחנה.

במספר כוללי אברכים בריכוזים החרדים בבני ברק, ירושלים וקרית ספר עלתה ביממה האחרונה האפשרות המעשית לקרוא לציבור הרחב "להחרים" את השימוש במוצרים הנושאים את סמל הכשרות של בד"ץ העדה החרדית אשר הרב רוזנברגר מכהן בו כדיין מן המניין.

"לא ייתכן שחבר מכובד בבית הדין של 'העדה' יפער את פיו כנגד מנהיג הדור אשר נושא על שכמו את צרותיהם ומועקותיהם של כלל ישראל והדבר יעבור בשקט ללא שום תגובה על כך", אומר ל"כיכר השבת" אחד האברכים היוזמים.

לדבריו, הדבר לא חייב להיות מאורגן באופן רשמי אלא על כל אברך להבין שאין לחזק את מערכת הכשרות שרבנים מתוכה מעיזים להתחצף לגדולי הדור.

במקביל גם ברשתות החברתיות מופצת עצומה הקוראת להחרים את מוצרי בד"ץ העדה החרדית עד להתנצלות רשמית על הדברים הפוגעניים ועל הזלזול החמור בגדול הדור.

הבוקר התייחס לכך בתוכניתו של מרדכי לביא בקול ברמה, המחנך והעסקן הרב מרדכי בלוי, ממקורבי מרן הגראי"ל שטיינמן, שהביע זעזוע ומחאה רבתי כנגד הדברים הקשים. ב

לוי לא שלל על הסף את האפשרות לחרם על מוצרי הכשרות של בד"ץ העדה החרדית ואמר כי אמש שוחח עם רבנים בכירים ב'עדה' שגינו בנחרצות את דבריו ההזויים של אותו רב.

"אני מצפה שיסתייגו מדברי ההבל בפה מלא ולא רק בשיחות איתי", אמר הרב בלוי כשהוא 'עוקץ' לסיום את הרב רוזנברגר ומספר שאביו היה מתפלל בבית הכנסת בו אומרים 'הלל' ביום העצמאות.

"גם כשיש חילוקי דעות וויכוחים הרי שיש לשמור על שפה נקייה וגבולות ולא להידרדר לכאלו ביטויים", הדגיש בלוי והבהיר כי אין כמו מרן הרב שטיינמן בדורנו שפועל כנגד הציונות ומקרב יהודים לאביהם שבשמיים בכל רחבי הארץ והעולם במסירות אין קץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר