הבחירות לרבנות הראשית

גורמים בש"ס: חילוקי דעות יביאו לאיבוד משרת הרה"ר

המירוץ לתפקיד הרבנים הראשים צובר תאוצה: גורמים בש"ס מזהירים כי המפלגה עלולה לאבד את משרת הרב הראשי הספרדי בעקבות הקרע בין בכירי המפלגה. לדבריהם, אלי ישי מעוניין בקידום דיל עם 'הבית היהודי', ואילו אריה דרעי מתנגד לדיל. מרגי: "מי שמונע מינוי הרב עמאר - עושה עוול" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ שלמה משה עמאר (פלאש 90)

המירוץ לרבנות הראשית לישראל נמשך, וגורמים בכירים במפלגת ש"ס טוענים, כי המפלגה עלולה לאבד את משרת הרב הראשי הספרדי. וזאת לטענתם בעקבות: "התנצחויות בשלישיית הנהגת ש"ס".

הבוקר, דווח בתקשורת על כך ש'הבית היהודי' מאיימים, כי במידה ולא יגיעו איתם להבנות באשר לדיל על תפקידי הרבנים הראשיים לישראל הם יטרפדו את בחירת הרב שלמה משה עמאר לכהונה נוספת.

במפלגה הציונית דתית מעוניינים שתנועת ש"ס תתמוך ב'חוק אריאל' שיאפשר לרב יעקב אריאל להתמודד לרב הראשי למרות שעבר את גיל ה-70, ומציעים בתמורה תמיכה ב'חוק עמאר' שיאפשר לרב שלמה משה עמאר להתמודד לכהונה נוספת. אולם לפי 'הבית היהודי', בש"ס עד כה לא השיבו להצעה.

"דרעי לא רוצה משא ומתן, ישי כן"

גורמים בתנועה הספרדית טוענים, כי המחלוקות הפנימיות בהנהגת ש"ס עלולות לגרום לכך שהציבור החרדי ייאבד גם את משרת הרב הראשי הספרדי.

לדבריהם: "אריה דרעי אינו מעוניין בקיום משא ומתן עם נפתלי בנט בעקבות ההליכה שלו עם יאיר לפיד, ומנגד אלי ישי מעוניין בקיום המשא ומתן בכדי להבטיח את בחירתו של הרב עמאר לכהונה נוספת".

יודגש, כי בסביבתו של השר לשעבר אלי ישי מדגישים כי הוא אינו מחוייב לדיל כזה או אחר, ומחויבותו היחידה היא למנהיג התנועה מרן הגר"ע יוסף, וכי לדבריהם, כל הוראה שיטיל עליו מרן הגר"ע יוסף - הוא יבצע, גם במידה וההוראה תהיה להתנגד לדיל כזה או אחר עם 'הבית היהודי'.

"זה עוד הוכחה כמה המצב בש"ס מסובך" אומר בכיר בש"ס: "כולם סמכו על כך שאריאל אטיאס ימצא נוסחה משותפת במצב בו תהיה מחלוקת בין דרעי לישי, אך בנתיים אטיאס לקח צעד אחורה, והמחלוקות האלו יגרמו לכך שהציבור הספרדי-חרדי יפסיד את תפקיד הראשל"צ".

הבכיר חושש ומזהיר: "עכשיו כולם מדברים על זה, בגלל שמדווחים על זה בתקשורת, אז כולם רואים את המחלוקת בהנהגה, אבל יש עוד הרבה מחלוקות מאחורי הקלעים. יותר נכון - אין דבר שלא נמצא במחלוקת. שלא יבואו בתלונות למה ש"ס תכשל בבחירות לרשויות המקומיות".

מזהיר, מרגי ואלי ישי (פלאש 90)

מנגד גורם בש"ס המקורב לבית מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף אומר היום: "לאנשי הבית היהודי צריך להיות ברור שלא מציבים אולטימטום למרן הרב עובדיה יוסף, הרב זה לא ביבי שאפשר לכופף אותו, התנהלות כזו רק מרחיקה אותם מהיעד אליו הם שואפים״, זה נכון שהרב לעת הזאת לא מוכן לשמוע על דיל עם מי שבגללם מרחפת סכנה על בני הישיבות, הרב כבר הביע את דעתו שהוא מוכן לאבד את בחירתם של הרבנים כך שלא ניתן לאיים על הרב במשהו שהוא כבר ויתר עליו".

מרגי: מי שמונע את בחירת הרב עמאר - עושה עוול

מנגד, שר הדתות לשעבר, ח"כ יעקב מרגי אמר היום בשיחה ל'כיכר השבת': "מי שמסכל את האפשרות שהרב שלמה עמאר יבחר לכהונה נוספת עושה עוול לעולם הרבנות ולעולם התורה".

באשר לדעתו של הרב עובדיה יוסף, אומר מרגי: "עד שלא שמעתי את זה מהפה של מרן, ואני יש לי יותר מהם, מאותם בכירים, יש לי נסיון בקבלת מרות מהרב יותר מכולם. ולעניות דעתי זו גם דעתו של מרן, הרב לא אמר שום דבר אחר. ומי שמונע את בחירת הרב עמאר עושה עוול עם מוסד הרבנות".

מרגי מסיים ומזהיר: "מי שאומר שהגוף הבוחר ביד שלו, לא יודע, לא מבין, חוטא, ומנוע מאינטרסים אישיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר