המאבק על פתיחת ה'סינמה סיטי'' בשבת: שומרי מצוות ייתמכו בחילול שבת?

יוזמי ההפגנה הקוראת לפתיחת בית הקולנוע 'סינמה סיטי' בירושלים בעיצומה של שבת חושפים: יהודים שומרי שבת ביקשו להשתתף בהפגנה. בעקבות הבקשה, החליטו יוזמי המחאה נגד סגירת הסינמה סיטי בשבת, לדחות את ההפגנה שתוכננה לשבת הקרובה במספר שעות - בכדי לאפשר את השתתפותם של שומרי השבת (חדשות, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
פעילי 'התעוררות' מפגינים נגד סגירת הסינמה סיני בשבת (צילום: פלאש 90)

הזוי: יהודים שומרי שבת, מתכוונים להשתתף באירוע שיתקיים בשבת הקרובה ויקרא לפתוח את בית הקולנוע סינמה סיטי שייחנך בקרוב בירושלים - גם ביום שבת, כך עולה מפרטים שמפרסמים היום (רביעי) יוזמי ההפגנה.

היום, הודיע אייל אקרמן, איש תנועת 'ירושלים חופשית', ומי שעומד מאחורי ניהול המחאה לפתיחת בית הקולנוע בשבת, כי ההפגנה שתתקים בשבת הקרובה - תחל בשעה מאוחרת, בכדי לאפשר גם לשומרי שבת להגיע וליטול בה חלק עם צאת השבת.

לאחר דיון שהתקיים בקבוצה המנהלת את ההפגנה, הוחלט לדחות את קיומה במספר שעות. אקרמן, שכאמור עומד מאחורי היוזמה, כתב: "בעקבות פניות רבות של שומרי שבת, שביקשו להצטרף למאבק שלנו, - הוחלט להזיז מעט את שעת תחילת ההפגנה, ל-18:30 ולגלוש אתה עד לאחר צאת השבת".

יצויין, כי הדברים מעוררים פליאה, וזאת לאור העובדה ששומרי שבת מן הסתם אמורים להתייצב בצד השני, ולא להביע תמיכה בהפגנה הקוראת בעצם לחילולי שבת בעיר הקודש ירושלים.

מתחם ה'סינמה סיטי' הנבנה בימים אלו, ייפתח בשבת? (צילום: פלאש 90)

עוד יצויין, כי גורמים המעורים בארגון מחאות השבת בעבר, אומרים כי הציבור החרדי לא ייצא למלחמה של ממש גם באם משרד האוצר יחליט לפתוח את המקום בשבת, וזאת משום המרחק הגאוגרפי של בית הקולנוע מריכוזים חרדיים.

כזכור, לפני מספר שבועות החתימו פעילים חילוניים בירושלים עצומה שנשלחה לשר האוצר יאיר לפיד, בה קראו לו לפתוח את מתחם הקולנוע גם בשבת.

מחאה של אנשי 'התעוררות' בעד פתיחת המתחם בשבת (צילום: פלאש 90)

"אנו מאמינים שהעיר ירושלים צריכה להוות מודל לכבוד בין תפיסות עולם דתיות וחופשיות" נכתב בעצומה לפתיחת הסינמה סיטי בשבת, שהוחתמה על ידי תנועת 'התעוררות', "לכן אנו רואים לנכון לציין שמתחם הסינמה סיטי ממוקם בקריית הלאום ולא בתוך שכונה כך שאין בקרבת המקום תושבים אשר פתיחתו של המתחם בשבתות תפגע ברגשותיהם".

"יתרה מזאת" נכתב, "בשנים האחרונות, דתיים מתונים רבים, רבים מהם חברים בהתעוררות, מצטרפים לקריאות לאפשר לציבור החילוני לחיות על פי רצונו, ולאפשר פתיחת עסקים כאלו או אחרים בשבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר