הושלם המהפך בתנועת ש"ס

מרן הרב עובדיה יוסף הכריע: אריה דרעי - יו"ר תנועת ש"ס

המהפך בתנועת ש"ס הושלם: מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף הכריע כי אריה דרעי ימונה ליושב-ראש תנועת ש"ס, וזאת לאחר הכישלון הברור של הנהגת השלישייה. אריאל אטיאס מונה ליו"ר סיעת ש"ס, ואלי ישי, יו"ר ש"ס לשעבר, ימונה לאחראי על מערך החינוך של התנועה הספרדית • כל הפרטים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי עם מרן הגר"ע יוסף (צילום: יעקב כהן)

פרסום ראשון>> הושלם המהפך בתנועת ש"ס לאחר שהבוקר (חמישי) נפל הפור בבית נשיא מועצת חכמי התורה, מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף, וחבר-הכנסת אריה דרעי ימונה ליושב-ראש תנועת ש"ס.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר מספר ימים של דיונים עם ראשי ש"ס, החליט מרן הרב עובדיה יוסף כי המצב הנוכחי שנמשך עוד מתקופת הבחירות לכנסת, בו התנועה הספרדית מתנהלת על-ידי הנהגת השלישייה נכשל ויש למנות יושב-ראש לש"ס שינהל את ענייני התנועה.

לפי החלטתו של הגר"ע יוסף, אריה דרעי ימונה לכהן כיושב-ראש תנועת ש"ס, אריאל אטיאס מונה לכהן כיו"ר סיעת ש"ס בכנסת ואלי ישי ימונה לאחראי על מערך החינוך של תנועת ש"ס.

מועצת חכמי התורה של התנועה צפויה להתכנס הערב במעונו של מרן הגר"ע יוסף כדי לאשר את ההחלטה, ייתכן ובסופו של דבר יסתפקו בסבב טלפוני שייערך בין החברים.

מפרטים שהגיעו ל"כיכר השבת" עולה כי ההחלטה התקבלה לאחר שבחודשים האחרונים מרן הרב עובדיה יוסף שמע על ההתכתשויות בתוך התנועה שחלקם פורסמו בכלי התקשורת, והנזק הגדול שזה מסב לתנועה הן בקבלת ההחלטות והן ברמת השטח אצל פעילי התנועה והחשש כי בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות, ללא מנהיג אחד שיוביל את המפלגה, ש"ס תקרוס.

במשך חודשים ארוכים, שכללו מערכת בחירות קשה ומשא-ומתן קואליציוני, ניסתה הנהגת השלישייה להוביל את המפלגה אך ללא הצלחה.

לפני כחודשיים תקף דרעי לראשונה את העובדה ששובץ במקום השני בתנועה "אני שומע שמישהו מתדרך נגדי", אמר דרעי בראיון לערוץ השני כשהוא רומז ככל-הנראה לאלי ישי, "אז הגיע הזמן להגיד את האמת, אני לא קבלתי מעולם את תפקיד יו"ר ש"ס, צירפו אותי כמספר 2 ברשימת ש"ס, לא שמו אותי אפילו בראש הרשימה, עם כל הכבוד. נכון, הלכתי להיות יו"ר מטה הבחירות ועבדתי יומם ולילה".

כזכור, לפני למעלה מחצי שנה חשף "כיכר השבת" לראשונה את דבר חזרתו של אריה דרעי לתנועת ש"ס, לאחר לחץ כבד שהופעל עליו ועל אלי ישי, שכיהן בשלוש עשרה השנים האחרונות כיו"ר התנועה.

יו"ר ש"ס, דרעי (צילום: פלאש 90)

דרעי חזר לתנועה לאחר 13 שנים מחוץ למגרש הפוליטי, ולמרות תקוותו לקבל את ראשות התנועה בראשה עמד עד כניסתו לכלא, מועצת חכמי התורה החליטה למנות הנהגה חדשה לתנועה.

בראש חודש חשון האחרון התכנסה מועצת חכמי התורה של ש"ס בראשותו של מרן הרב עובדיה יוסף והחליטה על הנהגת השלישייה לתנועה, בראשותם של אריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס.

בסיום ישיבת מועצת החכמים, יצא מזכיר המועצת רפאל פנחסי ובישר לתקשורת ולציבור הספרדי כי "תואר יו"ר התנועה מבוטל, הנהגת התנועה תהיה משותפת, הרב אלי ישי הרב אריה דרעי והרב אריאל אטיאס יובילו יחדיו את קבלת ההחלטות".

דרעי עצמו אמר ביום חזרתו לשורות התנועה כי "התפללנו הבוקר (ראש חודש חשוון) בשחרית, 'זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו'. אני שמח שחזרתי היום הביתה. אני עושה זאת בשמחה גדולה. אני לא יודע אם על פי הלכה אם מותר לברך בשם ומלכות, ואני אעשה זאת בלי - 'ברוך אתה אלוקינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה'".

השר דאז אלי ישי, ברך את חזרתו של דרעי ואמר: "בשעה טובה ומוצלחת, אריה אתה חוזר הביתה. זה רגע חשוב. המטרה לנגד עינינו היא טובת כלל ישראל, הציבור והשכבות החלשות במיוחד. כשש"ס מאוחדת, זה יביא יותר מנדטים. החוט המשולש לא במהרה ינתק".

בחודש כסליו האחרון חשף אתר "כיכר השבת" כי אריה דרעי ניצח במאבק מול אלי ישי וקיבל לידיו את סמכות יו"ר ש"ס בפועל. לפי הדיווח, אלי ישי חתם על הסכם, במסגרתו העביר את סמכויותיו כבא כוחה של תנועת ש"ס לדרעי. המשמעות הייתה שדרעי יו"ר ש"ס בפועל וישי רק ממלא מקומו.

דרעי לא הסתפק בהבטחה בעל-פה, ואלי ישי חויב לחתום על מסמך שבו הוא מודיע כי החל מאותו יום הוא יהיה בא כוחה של המפלגה מול הרשויות. ישי נשמע למרן הרב עובדיה יוסף וחתם על המסמך הדרמטי שהפך אותו לממלא מקום יו"ר ש"ס, אך את התואר יו"ר התנועה הוא טרם קבל עד ההחלטה היום של מרן הגר"ע יוסף.

כאמור, היום הוכרע כי אריה דרעי ימונה ליו"ר ש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר