ח"כ גפני מונה ליו"ר ועדת המדע; "פעלתן ונחוש"

חבר-הכנסת משה גפני מונה היום (שלישי) לכהן כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, וזכה לשבחים מכל קצות הקשת הפוליטית. "אין ותיקים ומנוסים כמו גפני", התפייט יו"ר הכנסת. שר המדע יעקב פרי אמר כי גפני פעלתן ונחוש באופן שקשה למצוא כמותו" (פוליטי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
גפני בועדת המדע, היום (צילום: כיכר השבת)

מכספים למדע: חבר-הכנסת משה גפני, יו"ר סיעת 'דגל התורה', מונה היום לכהן כיושב-ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, וזכה לשבחים מכל קצות הקשת הפוליטית.

במהלך הטקס בוועדה, בחר יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לחלוק שבחים ליו"ר הוועדה ואמר כי "אין כיום בכנסת רבים, ותיקים ומנוסים כמו גפני".

"הוכחת בכל תפקידיך שעשית עד היום בכנסת בצורה מופלאה כי ניתן ליצוק תוכן ונושאים בעלי עניין ציבורי לכל תפקיד ציבורי משמעותי, ובטוחני כי ועדת המדע זכתה ביושב ראש פעלתן שיפעל להצליח בכל תחום שיגע בו כפי שעשית בוועדת הכספים ובתפקידיך הרבים בשנותיו בכנסת", אמר אדלשטיין.

שר המדע יעקב פרי, שצפוי מתוקף תפקידו לעבוד בשיתוף פעולה של הוועדה אמר בטקס כי "מדובר במינוי מבורך ומצוין". פריה וסיף ושיבח את גפני ואמר כי הוא "פעלתן ונחוש באופן שקשה למצוא כמותו. הוא יתרום בכל מקום שבו הוא נמצא".

פרי הוסיף ואמר כי "אני בטוח שנוכל לעשות דברים רבים וטובים לטובת הציבור, גם בתחומים בהם לא נגעו עד היום בצורה מספקת".

יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין אמר בועדה כי מהיכרותו עם גפני, ''אין לי ספק שוועדת המדע לא תהיה ועדה אפרורית אלא מרכזית בהווייתה של הכנסת ובסדר היום הפוליטי בישראל".

ח"כ אברהם מיכאלי מש"ס, החבר בוועדת המדע אמר כי "גפני יהפוך את הועדה לאחת הבולטות בכנסת". עמיתו לסיעה של גפני, ח"כ אורי מקלב, אמר לגפני: "הוכחת לאורך כל הדרך שהאיש עושה את התפקיד ולא להפך".

ח"כ מנחם לייזר מוזס, אמר בטקס כי "החלק הראשון ברמב"ם הוא ספר המדע. אולם הוועדה מלא מפה לפה בפוליטיקאים ואנשי מקצוע מכל התחומים שהגיעו לברך את גפני - זו ההוכחה שיהיה פה 'שמח' בוועדה".

ח"כ יעקב אשר אמר כי "מהניסיון בשנים האחרונות כולם יודעים שיהודי חרדי יכול להיות ראש עיר מעולה, חבר כנסת מצטיין, וגם יו"ר ועדה מהטובים שיש. אין ספק כי גם עתה הכנסת וכל אנשי המקצוע העוסקים בתחום המדע יראו שנציגי הציבור החרדי אינם פועלים רק לטובת הציבור החרדי, אלא למען כלל הציבור וח"כ הרב גפני הוכיח ויוכיח זאת גם בתפקידו זה".

"לא יהיה משעמם בוועדת המדע לרגע אחד", אמר מוזס, ספק מבטיח ספק מביע תקווה.

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני אמר כי הציבור אינו מודע עד כמה החדירה לצנעת הפרט הפך בשנים האחרונות לתופעה שיש להתמודד עמה, הן בנושא המצלמות בכל מקום ציבורי והן בנושאים טכנולוגיים אחרים כדוגמת המכשירים הסלולאריים ועולם המחשוב שיש כיום במשרדי הממשלה וכו', "צריך למצוא את האיזון בין ההתקדמות וההתפתחות והקדמה לבין החובה לשמור על הציבור ופרטיותו", ציין.

לסיום ציין גפני כי ''אני בא ממקום של לימוד ועיון, וגם בתחום זה נפעל לאחר שנעיין ונלמד את התחום לעומקו, כפי שפעלנו בוועדת הכספים, גם כאן נעלה כל דיון שיש לו רלוונטיות לוועדה, וכל תחום שיהיו בו ממשקים לנושאים בהם הוועדה עוסקת, ונפעל יחד בעז"ה לטובת כלל הציבור גם מועדה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר