חוות דעת חריפה נגד המהדרין

יהודה וינשטיין יוצא למאבק: הדרת נשים עבירה פלילית

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין יוצא הבוקר בחוות דעת חריפה נגד הדרת נשים מהמרחב הציבורי, מורה לשרים לבטל כל הפליה שכזו הן בבתי עלמין, הן בקופות החולים והן בתחבורה הציבורית ומציע לכנסת לקדם חקיקה שתקבע כי כל הדרת נשים מהמרחב הציבורי היא עבירה פלילית (חדשות, בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

הדרת נשים זו עבירה פלילית, כך ממליץ הבוקר (רביעי) היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לחוקק, בחוות דעת חריפה בסוגיית הדרת נשים.

בחוות הדעת שלו, פכי שמובא ב'דה מרקר', מורה היועץ המשפטי לממשלה לשר הדתות נפתלי בנט, לשר הפנים גדעון סער, לשר התחבורה ישראל כץ, לשרת התרבות והספורט לימור לבנת, לשר התקשורת גלעד ארדן ולשרת הבריאות יעל גרמן לפעול בהקדם כדי למגר את תופעת הדרת הנשים מהמרחב הציבורי.

וינשטיין החליט לאחר סדרת דיונים בלשכתו לאמץ את הדו"ח שחיבר צוות מיוחד שהורכב מבכירי משרד המשפטים, בראשו עמדה עו"ד שרית דנה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים אזרחיים.

הדו"ח החדש קובע כי ההפרדה בבתי עלמין ברחבי הארץ בין נשים לגברים והאיסור לאישה לשאת דברי הספד הם אפליה פסולה ויש לפעול להפסקת המיידית. בנוסף, קובע הדו"ח כי אין לארגן אירוע ממשלתי, ממלכתי או ציבורי בו תהיה הפרדה בין גברים לנשים. באשר למשרד הבריאות קובע וינשטיין כי יש לפעול להפסקת הפרדה בין גברים לנשים בסניפי קופות החולים.

וינשטיין מתייחס גם להפרדה בתחבורה הציבורית, ומטיל על משרד התחבורה להבטיח כי ההפרדה לא ננקטת על-ידי הזכיינים המפעילים את התחבורה הציבורית. "העלייה לאוטובוס תתאפשר רק מהדלת הקדמית, ועל התשלום להתבצע ישירות לנהג", קובע וינשטיין.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין (צילום: פלאש 90)

באשר לשלטי החוצות ברחובות בריכוזים החרדים הקוראים הלפרדה בין נשים לגברים, קובע וינשטיין כי על הרשות המקומית מוטלת החובה למנוע את תתליית השלטים.

וינשטין מתייסח גם לנושא הפליית הנשים ברדיו 'קול ברמה' וקורא לרשות השנייה לסיים את ההידברות עם תחנת הרדיו בתוך שישה חודשים ולהביא לסיום ההפליה.

בסיום חוות הדעת, קורא היועץ המשפטי לממשלה לכנסת לקדם חקיקה שתקבע כי הפליה בין גברים לנשים בקבלת שירותים ציבוריים היא עבירה פלילית.

"תקודם חקיקה שביסודה הטלת איסור פלילי על מעשה של הטרדה של אדם בדרך של ביזוי או השפלה על רקע גזע, דת, או קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, מין, נטייה מינית, השקפה, השתייכות מפלגתית, מעמד אישי או הורות, כל זאת במטרה למנוע ממנו את הגישה והשימוש בשירות ציבורי או במטרה לפגוע בתנאים בהם יקבל את השירות הציבורי", לשון הדו"ח.

וינשטיין מבקש את התייחסות השרים לנושאים הללו ומביע את תקוותו שיישום המלצות הדו"ח יתרמו באופן משמעותי למיגור התופעה הפסולה של הדרת נשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר