החרדים יתגייסו וילמדו סת"ם

אחרי שח"ר כחול, הצבא מציג פרויקט גיוס חרדי נוסף - שח"ר רבנות. במסגרת הפרויקט ילמדו החיילים ספרות סת"ם וזיהוי חללים. לפי הדיווח ב"הארץ", גורמים בצה"ל לא אהבו את הפרויקט החדש וטענו כי הוא לא יעניק לחיילים החרדים מקצוע של ממש שיסייע להם באזרחות

יוני גבאי | כיכר השבת |
סופר סת"ם. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

על רקע דיוני הוועדה לשוויון בנטל, נראה כי אל המרוץ אחר גיוס החרדים מצטרפת גם הרבנות הראשית שמעוניינת לקלוט בשורותיה מתגייסים חרדים.

"הארץ" מפרסם כי באחרונה גובשה פנייה אל מתגייסים חרדים פוטנציאליים, במסגרת תכנית מיוחדת שתכשיר אותם להיות סופרי סת"ם אנשי יחידת זיהוי חללים.

לפי הדיווח, גורמים בצה"ל לא אהבו את הפרויקט החדש וטענו כי הוא לא יעניק לחיילים החרדים מקצוע של ממש שיסייע להם באזרחות.

מדובר צה"ל נמסר להארץ כי רק גיוס של חרדים בודדים אושר במסגרת הזו.

הבוקר פורסם כי ועדת פרי נאלצת להתמודד עם בעיה לא צפויה - סירוב משרד האוצר לממן חלקים מתוכנית הגיוס, למרות היותה אבן דרך משמעותית בעת הקמת הממשלה החדשה.

לפי הדיווח בעיתון 'מעריב', נציג משרד האוצר הופיע אתמול (ראשון) בפני חברי הוועדה והודיע כי משרד האוצר לא יוכל לתקצב חלק מתוכנית הגיוס המתוכננת.

במהלך הדיון טען נציג האוצר כי המשרד תקצב בסכומים גבוהים חלק מהרכיבים של מתווה הגיוס המתגבש, בהם בין היתר, סכומי השיפוי דרוש הצבא כדי להיערך לגיוס החרדים, תוספת תקנים למערך השירות האזרחי כאשר עלות כל תקן נעה בסביבות 30 אלף שקל וכן תוכנית התעסוקה לחרדים של משרד הכלכלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר