השתמט 3,048 ימים מצה"ל ונשלח ל-60 ימי מאסר

אברך בן 28 שהשתמט במשך 3,048 ימים משירות בצה"ל, נידון בבית דין צבאי ל-60 ימי מאסר. אברך אחר בן 27 שהשתמט במשך שמונה שנים נידון לשלושה חודשי מאסר (צבא)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

אברך בן 28 שהשתמט במשך 3,048 ימים משירות בצה"ל, נידון בבית דין צבאי ל-60 ימי מאסר. אברך נוסף בן 27 שהשתמט במשך כשמונה שנים נידון לשלושה חודשי מאסר.

באתר ynet שהביא את שני המקרים דווח כי בית הדין הצבאי בחר להקל עם האברכים ושלח אותם לעונשי מאסר קצרים בעוד במקרים אחרים על תקופת השתמטות דומה העונשים יכולים להגיע לחצי שנת מאסר ואף יותר.

במקרה הראשון, אברך בן 28 השתמט במשך 3,048 ימים, ובית הדין הצבאי ביפו קיבל את עסקת הטיעון שהושגה בין האברך לתביעה הצבאית, שכללה חודשיים מאסר בפועל וללא רישום פלילי.

ההחלטה לקבל את עסקת הטיעון נומקה בכך שמצבו הכלכלי והבריאותי של הנאשם ומשפחתו במצב בעייתי ובעקבות כך שעורך דינו שגיא גרינפלד הציג אישורים כי בתקופה שיוחסה לנאשם כתקופת ההשתמטות הוא למד במוסדות חרדיים.

במקרה אחר, אברך נידון לשלושה חודשי מאסר, התביעה הצבאית ערערה על קלות העונש אך בית דין דחה את הערעור. התובע הצבאי סרן רועי בלוך טען בערעור כי "זהו עונש שמקל בצורה מופרזת עם הנאשם, וחורג באופן בלתי סביר מרמת הענישה הנהוגה בנסיבות דומות. זו תקופת השתמטות ארוכה ביותר, שבמהלכה ידעה המדינה אתגרים ביטחוניים לא פשוטים".

"ההשתמטות של הנאשם הייתה תוך מודעות ברורה לחובתו להתגייס ולכל הפחות להסדיר את מעמדו, בין לפי 'תורתו אומנותו' ובין באמצעים אחרים", טען התובע.

סנגורו של הנאשם, עו"ד שגיא גרינפלד, טען כי האברך פנה לראש הישיבה בנידון והיה סבור כי הוא טיפל בנושא. "במשך כל תקופת ההיעדרות הוא ישב ולמד תורה ולא עשה לביתו. הוא גם הביע נכונות להתגייס למסלולי החרדים, והתביעה הצבאית ניסתה להביא תיק זה כמקרה בוחן לביטול חוק טל, טען הסנגור.

כאמור, בית הדין הצבאי החליט להתחשב בנאשם, דחה את הערעור והותיר את העונש של שלושה חודשי מאסר על כנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר