לימור לבנת נגד הסנקציות הפליליות: "יכול לטרפד את המהלך"

חברת ועדת פרי השרה לימור לבנת מביעה היום את התנגדותה לסעיף הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס החדש. במפלגת 'התנועה' מתעקשים על שוויון גם בישיבות ההסדר (צבא)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: פלאש 90)

שרת התרבות והספורט לימור לבנת מביעה הבוקר (ראשון) את התנגדותה לסעיף הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס החדש, שידון הערב בועדת פרי לשוויון בנטל בה היא חברה.

לדברי לבנת, "עיקרון השיוויון בנטל הוא יעד חשוב של הממשלה, שאנו רוצים שיקודם". עם זאת, הוסיפה לבנת כי "המתווה, שגיבשנו, יכול להוביל לגיוס ושירות של כלל אזרחי המדינה, אך יש לסייג מספר נקודות במתווה זה, כגון הסנקציות הפליליות. סעיף זה יכול לטרפד את המהלך כולו ויש להוציאו מהמתווה".

מלבד ביטול סעיף הסקנציות הפליליות על מי שלא יתגייסו או על ראשי ישיבות, דורשת לבנת להגדיל לארבע שנים את הזמן עד למימוש התוכנית ולא שלוש שנים כפי שקבעה הוועדה.

בפתח ישיבת הממשלה אמרה הבוקר לבנת כי מי שחושב שגיוס החרדים ייעשה בכוח ובכפייה באמצעות משאיות שיובילו את בני הישיבות בלתי הכלא הוא טועה. לדבריה, התהליך ייעשה בתבונה ובחוכמה. "אני לא רואה תסריט שבו אוטובוסים ייכנסו לבני ברק לקחת בני ישיבות לכלא. חייבים לתקן את הסעיף הזה", אמרה לבנת.

לבנת התייחסה גם להשלכה שתהיה לגיוס חרדים על הנשים בצה"ל, ואמרה כי "זו פעם ראשונה שבה הצבא יצטרך לפקח שלא תהיה הדרת נשים. נשים נמצאות בצה"ל בתפקידים חשובים ואסור שזה יישחק".

בתוך כך, מפלגת 'התנועה' הודיעה כי תתמוך בחוק הגיוס רק באם עיקרון השוויון בנטל יחול גם על ישיבות ההסדר ולא רק על תלמידי הישיבות החרדיות. לפי דרישת המפלגה יש לחייב את תלמידי ההסדר בתקופת שירות לפחות כמו זו שמחייבת את החרדים.

בהודעה מטעם המפלגה נאמר כי "התנועה סבורה כי מטרת החוק הייתה ליצור שוויון בנטל, אבל המתווה המוצע מעוות את העיקרון שבשמו יצא לדרך ויוצר אפליה בין חרדים לבני ישיבות הסדר".

באשר לחובת השירות של ערבים, נאמר בהודעת המפלגה כי "התנועה תומכת בשירות אזרחי לערבים והגדלת התמריצים לעידוד שירות שכזה. עם זאת, התנועה לא תתנה את הסמכתה בסעיף זה".

יצויין כי גם שרי 'הבית היהודי' מאיימים להתנגד למתווה המוצע מאחר ואינו כולל חובת שירות לערבים ובשל הסעיף המאריך את תקופת השירות של תלמידי ישיבות ההסדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר