דברי הבלע נגד הגראי"ל שטיינמן

הגר"ח קנייבסקי: "אין לגדול הדור מה להצטער"

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי התבטא בכאב רב כשנודע לו על דברי הבלע החמורים שהושמעו נגד מרן הגראי"ל שטיינמן ואמר כי "אין לגדול הדור מה להצטער" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי (צילומים: יהודה פרקוביץ)

"אין לגדול הדור מה להצטער", כך התבטא בכאב מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי על דברי הבלע החמורים שפורסמו נגד מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן.

על רקע ההתבטאויות הקשות שנאמרו בשבועות האחרונים כנגד מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, סיפרו בימים האחרונים למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי על אחד הרבנים שדיבר סרה כנגד מרן ראש הישיבה.

דבריו החריפים של הגר"ח שנאמרו בתגובה נכתבו בסוף השבוע האחרון במוסף התורני של עיתון 'יתד נאמן', כשעל-פי הפרסום נשאל מרן הגר"ח האם מותר לשתוק על הדברים הללו או שיש למחות על כבודו של גדול הדור.

הגר"ח צחק מאוד כאומר 'מיהו בכלל שחושב שהינו ראוי לדבר עליו', ולאחר מספר שניות פניו הרצינו ואמר כי בימים עברו הוא נשאל כמה פעמים כיצד ניתן לדעת מיהו המנהיג האמיתי של כלל ישראל. "האמת היא", הוסיף מרן, "שבן תורה לא שואל בכלל את השאלה הזאת כי מי שאינו יודע ומרגיש מאליו אינו בן תורה".

אחר-כך הוסיף רבי חיים שמשה רבינו סבל רבות אבל קיבל על עצמו על מנת כן, כמו שרש"י אומר בבמדבר פרק י"א "ויצוום אל בני ישראל - על מנת שיהיו סוקלים אתכם ומחרפים אתכם".

"וכך הוא גדול הדור שליט"א שאין לו מה להצטער", אמר הגר"ח והוסיף כי "כך הוא לשון 'הספרי' בפרשת בהעלותך - 'אמר להם היו יודעים שסרבנים וטרחנים הם אלא על מנת שתקבלו עליכם שיהיו מקללים אתכם וסוקלים אתכם באבנים'".

מלבד זאת, דווח כי הגר"ח קנייבסקי הביע זעזוע מוחלט מדברי הבלע החמורים ושב לתלמודו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות