מכתב אישי ליאיר לפיד: אל תיכנע

אני מרשה לעצמי לפנות אליך, בבקשה אחת ויחידה. אל תוותר, אל תיכנע, תתעקש. תטיל עלינו כמה שיותר גזירות, רצוי גם שתחמיר את הסנקציות הפליליות. מכתב אישי ליאיר לפיד (מאמרים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
אל תיכנע. יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

אליך,

שר האוצר יאיר לפיד

בימים האחרונים התוועדנו לחילוקי דעות חריפים בוועדה לשוויון בנטל, חילוקי דעות בין סיעתך, סיעת 'יש עתיד', לבין מפלגת השלטון, סיעת 'הליכוד ביתנו', שעסקו בשאלת הסנקציות הפליליות שיוטלו על תלמידי הישיבות שלא יתגייסו.

בגרון ניחר, במבט זועף ומדם ליבך הבהרת בנחרצות כי לא תתקפל. אמנם כבר התקפלת בפני חבירך הסרוגים, ויתרת להם על השוויון בנטל בישיבות ההסדר, גם לערבים ויתרת. בקטנה. אבל על תלמידי הישיבות החרדיות, אלה שבאמת לומדים תורה, לא תוותר. לא תתקפל.

זה היה מרשים, באמת. אני מקווה בשבילך שחלק מחברי-הכנסת החרדיים התרגשו כשדמיינו עצמם זוחלים לקואליציה במקומך, לזרועותיו הפתוחות, נוטפות הוצאות מיותרות במעונו, של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בסופו של דבר, כצפוי, למרות התדרוכים לתקשורת, ביבי שלנו, שהפך לידך ממלך לנסיך, נכנע. התקפל. הורה לשר הביטחון משה יעלון לתמוך בכל הדרישות של 'יש עתיד'. שיחקת אותה, גבר.

החוק אמנם עדיין לא אושר בוועדה, ונכונה לו עוד דרך ארוכה, ולכן, אני מרשה לעצמי לפנות אליך, בבקשה אחת ויחידה. אל תוותר, אל תיכנע, תמשיך להתעקש. תטיל עלינו כמה שיותר גזירות, רצוי גם שתחמיר את הסנקציות הפליליות. לא סתם כלא, אפשר גם צינוק. על תאי הגזים נוותר בנתיים.

אתה ודאי תוהה בינך לבין עצמך, מה יש לו לחרדי הזה, שמבקש ממני לא להיכנע. אז אני אסביר לך, אדוני שר האוצר.

חלילה, אין בכוונתי לגרום לך לצאת מגוחך לאחר שהחוק יאושר וייכשל. גם אם זה יקרה, וזה יקרה, אין זו כוונתי. אלא, הנקודה היא פשוטה, כמה שתחמיר את הגזירות, כמה שהסנקציות יהיו קשות יותר, ייקל עלינו לא להיכנע. פשוט לגמרי.

הציבור החרדי, בהיסטוריה שלו, למוד קרבות ומלחמות. תמיד ניצחנו בהם, גם אותך ננצח. רק שהניצחון הופך למתוק יותר מול גזירות קשות יותר.

אז בבקשה מלך, אל תוותר, תתאכזר, תדפוק את הראש בקיר זה אמור לעזור לך למצוא עוד כמה דרכים כדי להצר את צעדנו. בסוף אנחנו ננצח, אז אם כבר, תעזור לנו שהניצחון יהיה מתוק יותר.

וברשותך, מילה קטנה לביבי, זה שהיה פה פעם ראש ממשלה והיום נתון למרותך, זה שלא מפסיק להתאפר כדי להסתיר את הקמטים שנוצרו מאכילת גלידה מופרזת.

ביבי, אנחנו עוקבים אחריך. מה כבר לא נאמר עליך? הכל. רק תזכור שאנחנו לא שוכחים. כהרגלך, לחץ הכי קטן מקפל אותך, לפיד בזבז לחינם איומים על משבר ("מדומה"), היית מתקפל עוד הרבה קודם לכן. כשננצח, אתה הראשון שתפסיד בקרב.

שאו הצלחה בהפסדכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר