בנו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל מדבר:

"אבא תמיד אמר שלימוד התורה מקיים את העולם"

לקראת יום פטירתו של הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל, מעניק בנו, הרב יוסף אליהו, ראיון מיוחד ל'כיכר השבת', מספר על אביו הגדול, וכראש כולל, הוא מתייחס לגזירות על עולם התורה: "צריך לדעת שהעולם מתנהל בצורה אחרת, לימוד התורה מוריד שפע לעולם". וגם: מה הקשר בין מר"צ, ובין אביו זצ"ל? (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת, פלאש 90)

הגאון הרב יוסף אליהו, הוא בנו של הראשל"צ רבי מרדכי אליהו זצוק"ל. לרוב, הוא ממעט לדבר וכמעט ולא מתראיין לכלי תקשורת.

דקות לאחר שוועדת פרי אישרה את הסנקציות הכלכליות והפליליות נגד בחורי ישיבה, הבהיר הרב אליהו בראיון ל'כיכר השבת' שנערך בכולל 'דרכי הוראה לרבנים' בראשו הוא עומד, כי הוא אינו חושש מהגזירות: "האמת היא שלא נראה לי שיצא מזה שום דבר, אבל דעתי לא חשובה. מה שחשוב זה שצריך לדעת שהעולם מתנהל בצורה אחרת, לימוד התורה מוריד שפע לעולם, כמה שיש יותר תורה יש יותר שפע, כמה שיש יותר ישיבות ועוסקים בתורה יש יותר ברכה בעולם, אז לא נראה לי שהברכה תפסיק".

הרב אליהו לא אוהב שמגדירים את אביו הגדול זצ"ל כ'מנהיג הציבור הדתי לאומי': "אבא ע"ה היה מנהיג של כל הציבור, יכולת לראות אצלו את כל גווני הציבור מאנשי מר"צ ועד העדה החרדית".

עם זאת, חלק גדול מהציבור הדתי לאומי לקח את הגר"מ אליהו זצ"ל למנהיגו הבלתי מעורער, הרב אליהו נשאל על דעתו של אביו לאור העובדה שהמנהיגים הפוליטיים של הציבור הדתי לאומי מתייצבים לצד לפיד וגזירותיו: "הרב דיבר בכל מקום בחשיבות בני התורה וחשיבות לימוד התורה, ושזה מקיים את העולם וכל השפע שיהיה לעם ישראל זה בזכות התורה, דברים ברורים".

"לימוד התורה מקיים את העולם", הראשל"צ הרב מרדכי אליהו זצ"ל (צילום: פלאש 90)

לדבריו של הרב אליהו, בשונה מנציגיו בכנסת, חלק גדול בציבור הדתי לאומי מתנגד לגזירות ולפגיעה בעולם התורה: "תיגש לאנשי הציבור של הישיבות של הדתי לאומי, כמו ישיבת 'מרכז הרב' אתה תשמע דברים אחרים לגמרי, היה מכתב מפורסם של ראשי הישבות למיניהם שהם דברו על ביזוי כבוד התורה. ברור שצריך לדעת שלימוד התורה הוא יסוד הקיום של עם ישראל".

הרב אליהו חוזר על דעתו של אביו: "אין ספק שדברי הרב היו ברורים וכתובים, וזו גם דעתם של רוב ראשי הישיבות של הציבור הזה שלימוד התורה הוא ערך עליון, ערך מקודש".

"אני לא אדם כזה חשוב, דעתי לא נשמעת" הוא מגיב בענווה ומתחמק מלהשמיע את דעתו על הנציגים הדתיים לאומיים בכנסת.

"העולם מתנהל אחרת, אנחנו יהודים וכולנו מאמינים שהקב"ה הוא זן ומפרנס" מדגיש הרב אליהו שוב בהתייחסו לגזירות הצפויות בפרט כרב העומד בראש כולל בו יש מאות אברכים: "יש פה ב"ה היום ארבע מאות אברכים, זה לא אני הקמתי, זה אבא ע"ה הקים, הקב"ה הוא מפרנס את המקום הזה- לא אני, אנחנו בסך הכל שליחים בעולם הזה, אם אדם יסתכל על זה מבחינה הגיונית אין לזה קיום, אלא הקב"ה. אם יסגר הברז הזה הקב"ה יפתח ברז אחר. לא עליך המלאכה לגמור, אתה צריך לעשות את ההשתדלות".

האם בחורי ישיבות יוכנסו לכלא בגין השתמטות משירות צבאי? הרב אליהו חושב שלא. "זה לא מעשי, אני לא נביא כך אני חושב".

לנושא הבחירות לרבנות הראשית לישראל, מסרב הרב אליהו להתייחס: "אני לא מאן דאמר כזה חשוב, אתה מתבלבל בבן אדם הלא נכון". אבל מסתייג מהליך בחירת הרבנים: "ככה לא בוחרים רבנים, אבל זה תמיד היה ותמיד יהיה".

"אחרי 120 כולם נמצאים באותה כיפה, ההבדל הוא איך עבדת את הקב"ה ומה היראת שמיים שלך ואיך שמרת מצוות, מי שהוא ירא שמיים הוא צריך להיות הרב הראשי לישראל, מי שלא ירא שמיים, ולא משנה איזה כיפה יש לו, יכול להיות לו את הכיפה הכי יפה בעולם ולעשות את הדברים הכי גרועים בעולם ואלו דברים ברורים" אומר הרב אליהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר