דיווח ראשוני

אנשי רשות המיסים פשטו על סופרי סת"ם ושוחטים

אנשי רשות המיסים בליווי שוטרים עצרו בשעות הבוקר (שני) אברכים חסידיים בבני-ברק ובכפר חב"ד, שהשתייכו ל"אגודת השוחטים" ושימשו כסופרי סת"ם, בחשד להלבנת הון ותלושי משכורת פיקטיביים אותם הוציאו דרך האגודה. מרשות המיסים נמסר ל"כיכר השבת" כי בשלב זה אינם יכולים למסור פרטים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

אנשי רשות המיסים בליווי שוטרים פשטו בשעות הבוקר (שני) על מספר דירות בבני-ברק, ועצרו לחקירה מספר אברכים חרדים בחשד להעלמת מיסים והלבנת הון ותלושי משכורת פיקטיביים.

מפרטים ראשונים עולה כי העצורים חשודים בהשתייכות לארגון בשם "אגודת השוחטים", כאשר החשד הוא כי מדובר באגודה וותיקה שאינה פעילה המשמשת כסות פיקטיבית למתן משכורות בדרך עקיפה לאנשים העוסקים בתחומי כתיבת הסת"ם ובתחום השחיטה.

יצויין כי מרבית העצורים הינם נמנים על חסידויות ידועות בעיר בני ברק, בהן ויז'ניץ וסאטמר, ולא ברור עדיין מה מצבם המשפטי כאשר לפי הערכות ישוחררו מיד לאחר חקירתם.

במקביל נערכה בדיקה דומה של חוקרי מס הכנסה ביישוב כפר חב"ד כשבחלק מהמקרים הגיעו הבלשים לביתם של סופרי הסת"ם ובחלק אחר מהמקרים ניסו לברר אצל עוברי אורח היכן ניתן לרכוש תפילין ומזוזות.

אחד התושבים ששוחח עם "כיכר השבת" מספר כי בשעה שמונה וחצי, יצא מהתפילה בבית הכנסת המרכזי וראה התגודדות והתקהלות של אנשים שסיפרו כי אלמונים עומדים במרכז היישוב ומבררים בעיקר אצל ילדים ובחורים כביכול בתמימות היכן ניתן לרכוש תפילין לבר מצווה.

להערכתו, לא מדובר ככל-הנראה בהלשנה מכוונת כי אז הם היו יודעים להגיע היישר אל ביתם של החשודים ללא צורך בבירור מידע מעוברים ושבים אלא בבדיקה מקרית של תחום הסת"ם במגזר החרדי.

גורם נוסף המעורב בפרטי המעצרים מספר ל"כיכר השבת" כי מדובר באנשים מ"אגודת השוחטים", חלקם מקבלים משכורות מהאגודה אך לא עובדים בה, ואחרים מקבלים משכורות שמנות מהאגודה אך בתלושי שכר רשום להם שכר נמוך.

מדוברות רשות המיסים נמסר ל"כיכר השבת" כי היום מתקיימת פעילות נרחבת באזור המרכז. בשלב זה לא נוכל למסור פרטים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר