יוזמי קמפיין ה'חרדקים' משיבים לטענות: החרדקים מסכנים את עתיד ילדי ישראל

יוזמי קמפיין ה'חרדקים' מפיצים עלון הסברה, בו הם מנסים לתרץ את הפעולות הננקטות כנגד חיילים חרדיים: "שומרים על היהדות בטהרתה, החרד"קים מסכנים את עתידם של אלפי ילדי ישראל הטהורים" • על הפשקווילים: אלו ניירות ערך, לא פשקווילים • צפו בעלון ההסברה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
קמפיין החרדקים (צילום: כיכר השבת)

סערת קמפיין החרדקים: בתקופה האחרונה הפיצו מארגני הקמפיין נגד חיילי צה"ל החרדיים עלונים בבתי הכנסת ברחבי הארץ, בהם הם מסבירים את משנתם ואת מהות הקמפיין, וכן משיבים על טענות הלכתיות כנגדם.

"אנחנו לא מפזרים פשקווילים" מסבירים אנשי הקמפיין, "אלא מחלקים לציבור ניירות בעלי ערך המסייעים לשמור על היהדות בטהרתה. החרדקים מסכנים את עתידם של אלפי ילדי ישראל הטהורים. אם לא נעצור את התופעה בזמן מי יודע להיכן נגיע".

הכותבים מצטטים מתוך שבועות צה"ל 'במחנה' אשת 'חרד"ק', המספרת לכתב כי מאז שבעלה התגייס, השולחן התמלא בשיחות של גברים אפופות נוסטלגיה צבאית, מה שמלמד לדבריהם על הצורך במלחמה באווירה הצבאית ש'החרדק"ים' מכניסים לתוככי החברה החרדית.

בנוגע לשאלה האם הדבר יאה שילדים צועקים קריאות גנאי ברחובות כנגד חיילים חרדיים, זאת למרות האיסור להלבין פני חבריו ברבים משיב העלון, כי יש להתנהג 'בדיוק כפי שהיינו רואים גנב נכנס למרפסת הבית, והיינו צועקים עליו'.

עלון ההסברה (צילום: כיכר השבת)

העלון מביא ציטוטים מראיונות של חיילים חרדים בכלי התקשורת הכלליים, ומוכיח כי הצבא מדרדר ברוחניות את אותם חיילים והדבר ניכר בצורת דיבורם ובלבושם.

בהמשך מסביר העלון, כי צה"ל כלל אינו צריך את בני הישיבות החרדיים לצורך פעילות צבאית, אלא רק על מנת להטמיע אותם בחברה החילונית.

"יש פה מטרה ברורה ומוגדרת". טוענים יוזמי הקמפיין. "המטרה של הצבא הינה לחנך את הציבור החרדי ולהטביע בו את השקפותיהם החילוניות הפסולות. בתחילה דרך השפעה על בחורי השוליים ואחר כך על כלל בחורי הישיבות".

לדבריהם, הכינוי חרד"ק הוא תמרור אזהרה כי 'אדם פלוני נושא באמתחתו חומר נפץ והיות שהוא לא אחראי מומלץ להתרחק ממנו כי החומר עלול להתפוצץ בכל רגע'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר