חיילי שח"ר החרדים יאלצו לזהות חללים

עשרות חיילים חרדים ששירתו במסגרת פרויקט שח"ר, הופתעו לקבל זימון לשירות מילואים בקורס לזיהוי חללים וקבורתם ברבנות הצבאית. "זה שמיים וארץ", התלונן חייל (חרדים, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חיילי שח"ר (צילום אילוסטרציה: חיים פרידג', דו"צ. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)

מסלולי שח"ר (שילוב חרדים) השונים, הפנו עשרות חיילים חרדים לשירות בתפקידים טכנולוגיים שונים, אך כעת יאלצו החיילים לעשות מילואים בזיהוי חללים וקבורתם ברבנות הצבאית.

אתר ynet מדווח כי עשרות חיילים חרדים ממסלולי שח"ר, הופתעו לשמוע מהמפקדים על זימונם לשירות מילואים בקורס לזיהוי חללים וקבורתם של הרבנות הצבאית.

הסיבה לזימון החיילים שהוכשרו בתפקידים טכנולוגיים שונים, לקורס בזיהוי חללים היא מאחר ובצה"ל ייעדו מראש את החיילים החרדים לשירות מילואים בתפקיד.

אחד החיילים החרדים, שוחח עם ynet והסביר את מורת רוחו. "בתפקיד הטכנולוגי שאליו הוסמכתי ושאותו אני מבצע בשירות הסדיר, הושקעו שבועות ארוכים של הכשרה, ואני רוצה להביא תועלת בתפקיד זה גם בהמשך", אומר החייל, "מלהתעסק במחשבים או באלקטרוניקה - תחום ממנו ארצה להתפרנס גם באזרחות - לעבור לטיפול בגופות ובקבורה, זה שמיים וארץ. חלק מהמראות בקורס הזה, בסימולציות, מזעזעות נפש".

החיילים, ששירתו בחילות השונים, אמורים לעבור את הקורס ברבנות הצבאית הראשית, שהוא הגוף המופקד על זיהוי חללים וקבורתם בזירות ביטחוניות בהן נהרגים חיילים, אזרחים ואף מחבלים.

החיילים החרדים מצהירים בשיחה עם ynet כי לא נאמר להם בשום שלב בשירות שמצפה להם גיוס מילואים לאחר השחרור בתום תקופת שירות של כשנתיים ימים.

אחד החיילים בשח"ר הסביר כי "החרדים מגיעים ממקומות שבהם הידע על השירות הצבאי הוא אפסי, ואין לנו אחים גדולים או הורים או שכנים ששירתו בצבא וגם עשו מילואים", הסביר חייל נוסף בפרויקט שח"ר.

יצויין כי מרבית החיילים החרדים, להם משפחה ברוכת ילדים, זכאים לפטור משירות מילואים למרות שחלקם ויתרו על הפטור וכן ביקשו לשוב לשירות מילואים.

מדובר צה"ל נמסר: "לחיילי שח"ר מעולם לא הובטח על-ידי גורמי הגיוס שלא יבצעו שירות מילואים, והם מבצעים שירות מילואים כמו שאר חיילי צה"ל. כיום חיילי שח"ר רבים משובצים למילואים בתפקיד שאותו ביצעו בשירותם הסדיר, ואם לא נמצא שיבוץ בתפקיד שביצעו, הם מופנים למאגר ובהתאם משובצים על-פי צורכי צה"ל".

עוד נמסר כי "כיום קיים פער במספר החיילים המבצעים תפקידים בזיהוי חללים וקבורתם ולכן הוחלט לשלב את חלקם בתפקיד זה. יצוין שלתפקיד זה מופנים גם חיילים שאינם חיילי שח"ר, וזאת בהתאם לצורכי הצבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר