הקרב על הרב • ראיון

מקלב: חוק עמאר איבד את הפרופורציות, הקווים נמחקו

בדרך להעברת 'חוק עמאר' - "כל הקווים האדומים נמחקו", כך אומר ח"כ אורי מקלב ממתנגדי החוק, בשיחה ל'כיכר השבת': "החוק הזה איבד את הפרופורציה, ואת ההתנהלות המכובדת שהייתה צריכה להיות". לדבריו, בש"ס ויתרו על חוקים שנחשבו לחוקי 'דגל' בשביל להעביר את החוק • צפו (פוליטי,חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת, פלאש 90)

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), אחד ממתנגדי 'חוק עמאר' והדילים סביבו, אומר הערב (שלישי) ל'כיכר השבת' כי החוק שיועד לאפשר לרב עמאר להתמודד לקדנציה שניה איבד את הפרופורציה, וכי במהלך הנסיונות להעברתו "כל הקווים האדומים נמחקו".

בשיחה ל'כיכר השבת' אומר מקלב: "בשלב הזה, מה שקרה ומה שהוצף זה היה באמת סימפטום למה שקורה במשך שבועות ארוכים סביב החוק הזה, החוק הזה איבד את הפרופורציה וההתנהלות המכובדת שהייתה צריכה להיות סביב חוק של בחירת רבנים ראשיים. כל הקווים האדומים נמחקו" .

"היום בוועדה" מוסיף מקלב: "על אף שכולם היו בטוחים שזה מגיע לשלב הסיום לקראת לאשר את זה לקריאה ראשונה, מתברר שהמחלוקות והדילים עוד לא הסתיימו. ומה שקרה עכשיו משקף את כל מה שמתנהל וכל מה שעובר בתקופה האחרונה סביב החוק הזה".

מקלב לא שוכח לעקוץ את ש"ס שתומכת בחוק: "החוק הזה, בשביל שיעבור, הם היו מוכנים לתת חוקים שהיו דגל שהיה אסור לוותר עליהם, כמו פתיחת אזורי רישום נישואים, כמו בחירת רבנים ספציפיים שיש להם התנגדות רחבה מאוד, כל זה היה מותר - בשביל לקדם דבר אחד".

צפו בוידאו בלעדי: הדיון הסוער בוועדת הפנים.

"ההתנגדות שלי" מוסיף מקלב: "לדילים ולוויתורים ולתמורות שהיו מוכנים לתת תמורת החוק הזה, זה מה שנעשה מאחורי הקלעים".

לסיום אומר מקלב, כי: "אני רואה מה קורה בוועדה ולפי זה אני קובע, מה שקרה לפני זה לא מעניין אותי, אני רואה מה העמדה שהם נוקטים ומה ההצבעה שהם מצביעים".

כזכור, הדיון שנערך הערב (שלישי) בוועדת הפנים של הכנסת באשר ל'חוק עמאר' התפוצץ, וזאת לאור מחלוקת שפרצה בין 'הבית היהודי' ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעקבות כך, הוחלט לדחות את ההצבעה על החוק למחר בבוקר.

סיבת המחלוקת שפרצה במהלך הדיון: האם 10 הנציגים האמורים להיות חלק מהגוף הבוחר והיו אמורים להיבחר על ידי הרבנים עצמם, ימונו על ידי שר הדתות נפתלי בנט, או על ידי ראש הממשלה.

ב'הבית היהודי', דרשו כי שר הדתות נפתלי בנט הוא זה שיבצע את המינוי, בעוד בליכוד מעוניינים כי ראש הממשלה הוא זה שיעשה זאת.

פרח לרנר מלשכת רוה"מ מחוץ לוועדה עם ניסים אלקסלסי ונציגי הבית היהודי (צילום: כיכר השבת)

במהלך הישיבה הסוערת, ב'הבית היהודי' איימו להצביע נגד חוק עמאר בעקבות התעקשות לשכת רוה"מ בנידון, כך שבאם איום הבית היהודי היה יוצא אל הפועל, המצב אמור להגיע ל-3 תומכים בהצעה מול 2 מתנגדים ונמנע אחד, ובהם חברי הכנסת זבולון כלפה, ואורי מקלב ושמעון אוחיון שנמנע כשלא ידע מה דעתו של היו"ר אביגדור ליברמן שלא ענה לו מספר פעמים לשיחת הטלפון.

יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב שכעסה על ההתנהלות אמרה: "בדרך כזו לא יכולה להתנהל קואליציה".

גם ח"כ דוד אזולאי זעם ואמר בראיון ל'כיכר השבת': "מה שהיה פה בוועדה הערב זה ממש ביזיון, קואליציה לא שולטת, יש הפקרות, כל הצעה שהצענו הבית היהודי טרפד, וכל מה שהוא רצה זה להכתיב לראש הממשלה את מהלך העניינים. "הבית היהודי מכתיב לראש הממשלה, וראש הממשלה פוחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר