החשש של סטנלי פישר: הציבור החרדי הולך וגדל

שוב: נגיד בנק ישראל מתבטא נגד ההתרבות במגזר החרדי, בנאום פרידה שנשא אמר: "תוך 17 שנים האוכלוסייה החרדית תוכפל, החילונים יהיו מיעוט, זה לא יכול להמשיך" (ארץ, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הנגיד פישר (צילום: פלאש 90)

שוב פליטת פה בעייתית של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר? בנאום פרידה שנשא פישר, הביע הלה חשש מההתרבות במגזר החרדי. לדבריו, תוך 50 שנה המגזר החילוני בארץ יהפוך למיעוט.

בדבריו בנאום שנשא במרכז הבינתחומי בהרצליה, אמר הנגיד: "שיעור הצמיחה של האוכלוסייה החרדית הוא 4.2%, שמשמעותו היא כי תוך 17 שנים האוכלוסייה החרדית תכפיל את עצמה"

עוד אמר פישר: "האוכלוסיה הערבית מכפילה את עצמה תוך 25 שנה, בעוד שאצל שאר האוכלוסייה שיעור הגידול הוא 1.7% - מה שאומר שלוקח לה 40 שנה להכפיל את עצמה. אם המגמות ימשיכו - תוך 50 שנה האוכלוסייה החילונית תהיה מיעוט. זה לא יכול להמשיך". את התהליך הגדיר פישר: "בעיה דמוגרפית".

קודם לכן, התייחס פישר לבעיה נוספת, והיא אי יציאתם לשוק העבודה של החרדים והערבים: "העוני אצלנו הוא סיפור מרכזי. יש עוני בלתי נסבל אצל הערבים והחרדים. צריך לטפל בזה. נכון שחלק גבוה מכך נובע מהמסורת או ההתנהגות של הקהילות, כמו ההשתתפות בשוק העבודה, אך אנחנו חייבים לעודד אותם לצאת לשוק העבודה וזה קורה עכשיו" צוטט פישר ב'דה מרקר'.

יצויין, כי זו אינה הפעם הראשונה שפישר משחרר אמירות הנחשבות לפוגעניות כלפי המגזר החרדי, בשנת 2010, אמר: "אנו לא יכולים לסבול גידול מתמיד באוכלוסיה שלא עובדת. השינוי יבוא בדרך כלשהי - בעימות חברתי, עימות פוליטי או באופן מוסכם ובונה".

פישר אמר אז בשיחה עם כתבים זרים כי "70% מהגברים (החרדים) לא עובדים וזוהי ערובה לעוני. אין בעיה כזו בארה"ב, שם החרדים עובדים. הבעיה הזו קיימת רק בישראל. השאלה היא מדוע".

לאוסף מאמירותיו של פישר הקשורות לציבור החרדי הקליקו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר