סערת פישר • החרדים משיבים מלחמה

"פישר גזען ואנטישמי, הוא מבקש לחסל את הילדים"

הנגיד היוצא סטנלי פישר תקף בבוטות את הילודה החרדית אותה הגדיר כ"בעייתית" ואמר כי "זה לא יכול להימשך". בתגובה, הח"כים החרדיים תוקפים אותו קשות • פרוש: "דברים חמורים, הוא מבקש פשוט לחסל אותם" • זאב: "התבטאות גזענית שנובעת משנאה עיוורת" • מוזס: "דברי בלע, בושה לפישר". הנגיד בתגובה: הדברים היו ניתוח כלכלי (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הילודה החרדית בעיה דמוגרפית. הנגיד פישר (צילום: פלאש 90)

נגיד בנק ישראל היוצא סטנלי פישר יצא אמש (שלישי) בהתקפה בוטה נגד הילודה החרדית, אותה הגדיר כ"בעייתית", ואף הגדיל לעשות כשאמר כי "זה לא יכול להמשיך".

בנאום פרידה שנשא סטנלי פישר במרכז הבינתחומי בהרצליה, אמר כי "שיעור הצמיחה של האוכלוסייה החרדית הוא 4.2%, שמשמעותו היא כי תוך 17 שנים האוכלוסייה החרדית תכפיל את עצמה".

"האוכלוסייה הערבית מכפילה את עצמה תוך 25 שנה, בעוד שאצל שאר האוכלוסייה שיעור הגידול הוא 1.7% - מה שאומר שלוקח לה 40 שנה להכפיל את עצמה", המשיך פישר.

פישר הוסיף ואמר כי "אם המגמות ימשיכו - תוך 50 שנה האוכלוסייה החילונית תהיה מיעוט. זה לא יכול להמשיך". את התהליך הגדיר פישר: "בעיה דמוגרפית".

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) תוקף הבוקר בחריפות את דבריו של פישר ואומר כי נראה שהנגיד מבקש פשוט לחסל את הילדים.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר פרוש כי "חמור מאוד שמסע השיסוי וההסתה נגד הציבור החרדי נמשך ומגיע גם לדרגים הנחשבים כמקצועיים. דבריו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר חמורים מאוד, ראויים לכל גינוי והוקעה".

"לא מפתיע הדבר", מוסיף פרוש, "שלאחר הקיצוץ הגדול בקצבאות הילדים, יש מי שמבקש בצורה גלויה ושאינה משתמעת לשתי פנים - פשוט לחסל אותם".

פרוש ממשיך ואומר כי "הילודה החרדית המבורכת היא זו ששומרת על המאזן הדמוגרפי היהודי במדינת ישראל. יש לעודד זאת ולא לגדוע את הענף עליו יושבת מדינת ישראל".

ח"כ מאיר פרוש (צילום: פלאש 90)

"מן הראוי", מוסיף פרוש לסיום, "כי אדם מכובד ובמעמד שכזה יחזור בו לאלתר מדבריו הבוטים אשר מזכירים את ימי פרעה במצרים שאמר, 'כל הבן היילוד היאורה תשליכוהו'".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אומר ל"כיכר השבת" בתגובה לדבריו הבוטים של נגיד בנק ישראל כי "מצער מאוד שגם נגיד בנק ישראל לשעבר סטנלי פישר מצטרף לאווירה שמנסים גורמים שונים ליצור סביב הציבור החרדי".

"לא בונים דמוגרפיה על פי נתונים כלכליים, ומוטב שבנק ישראל ומשרד האוצר ידאגו לכלכלת ישראל באמצעים העומדים לרשותם", אומר אשר.

"באשר לציבור החרדי", מוסיף ח"כ אשר, "שידאגו שאותם אנשים שיוצאים לשוק התעסוקה יוכלו להתקבל במקומות עבודה ממלכתיים למשל בבנק ישראל וכדומה ואת אותו ציבור שלומד תורה שיעזבו לנפשו. לא מזה תבנה כלכלת המדינה".

ח"כ נסים זאב (ש"ס) תוקף גם הוא בשיחה עם "כיכר השבת" את סטנלי פישר ואומר כי "אין זו הפעם הראשונה שהנגיד מתבטא בצורה גזענית כנגד החרדים, והיא באה מתוך השקפת עולם של שנאה עיוורת ולא מדאגתו לעוני, כאשר הוא רוכב על הגל של שנאת החרדים".

"בושה וכלימה שהוא מסיים תפקידו באמירה מבישה זו", אומר זאב ומוסיף כי "המעניין הוא שהנגיד איננו מודאג מהאוכלוסייה הערבית שתכפיל את עצמה, אלא רק מהחרדים, כפי שפרעה היה מודאג בזמנו ואמר 'פן ירבה' וגזר על עם ישראל 'כל הבן היילוד היאורה תשליכוהו', ונשמע חס-וחלילה כפי האנטישמים בזמנו שהיו מודאגים מריבוי האוכלוסייה היהודית באירופה".

ח"כ זאב מוסיף ואומר כי "מעניין למה הוא מתכוון באמירתו 'זה לא יכול להמשיך', בכוונו אל הבעיה הדמוגרפית של החרדים. ב"ה שהוא חוזר בקרוב לארצו, ואין לי כל ספק כי שם בארה"ב הוא לא היה מעז להתבטא כך כנגד ההיספאנים והמקסיקנים והאוכלוסיות האחרות".

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

"התבטאויותיו אלה יש בהן ריח של אנטישמיות ולוקות ברוע ובעיוורון", אומר זאב, "הוכח מעבר לכל ספק שהאוכלוסייה החרדית תורמת תרומה נכבדה לכלכלת ישראל וברובם המכריע מביאים את פת לחמם בכבוד, וכדוגמה אחת מני אלף רוב הבורסה ליהלומים שם יש רבים אנשים חרדים ושומרי תורה ומצוות".

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס מביע אף הוא זעם עצום כלפי דבריו החמורים של פישר ואומר ל"כיכר השבת" כי "בושה לשמוע מנגיד מוערך כמו סטנלי פישר, שעוזב את התפקיד הכלכלי הבכיר ביותר, דברי בלע שכאלה".

"תפקידו מחייב מציאת פתרונות לעוני ולמשבר הכלכלי ולא מציאת אשמים מדומים", מוסיף מוזס, "במקום להתעסק בתחומי כלכלה וכספים הוא בוחר להטיל רפש בציבור החרדי ולהגדירו כבעיה של המדינה".

מוזס ממשיך ואומר: "אני מציע לו להשקיע שעות נוספות במציאת פתרונות לאבטלה ולמיגור הגרעון ולא בהתקפות משולחות רסן המשמיצות ציבור שלם התורם בכל ההיבטים ובכל המובנים למדינת ישראל".

יצויין, כי לאור המתקפות, הבהיר הנגיד כי הדברים היו "ניתוח כלכלי".

אל תגובתו של הנגיד צורפו דברים שאמר בעבר בפני סטודנטיות חרדיות: "השתמשתי במילה "להיעצר". לא אמרתי, ואפילו לא חשבתי, על שיעור הגידול הגבוה של האוכלוסיה החרדית, שהוא מבורך. התייחסתי לשיעור ההשתתפות הנמוך בכח העבודה, שהוא זה שלא יכול להמשך, וציינתי, שדבר זה כבר מתחיל להשתנות – אתן, הסטודנטיות שמסיימות היום את הלימודים כאן, אתן ההוכחה לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר