הנגיד פישר מבהיר: הגידול החרדי מבורך

כתגובה למתקפות בגין דבריו במרכז הבינתחומי בהרצליה, מבהיר נגיד בנק ישראל סטנלי פישר כי דבריו היו ניתוח כלכלי. לתגובת הנגיד צורפה הבהרה ישנה: "לא אמרתי, ואפילו לא חשבתי, על שיעור הגידול הגבוה של האוכלוסיה החרדית, שהוא מבורך" (חדשות, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
פישר על רקע חרדים (צילומים: פלאש 90)

בתגובה להתקפות הרבות בגין הדברים שאמר בנאום פרידה שנשא בכנס הרצליה, מבהירים בסביבתו של נגיד בנק ישראל הפורש סטנלי פישר, ואומרים כי דבריו היו ניתוח כלכלי בלבד.

בנוסף, דוברו של הנגיד מסר, כי דברי הבהרה שמסר פישר בעבר, לאחר הפעם הקודמת בה הותקף בציבור החרדי בשל אמירה אותה אמר, נכונים ואקטואליים גם היום.

הנגיד אמר אז: "יש חלק באוכלוסיה, ששיעור הצמיחה שלו ביחס לשאר האוכלוסייה הכללית הולך וגדל, ושהמצב בו חלקו בכח העבודה נמוך מאוד לא יכול להימשך"

את הדברים שעוררו גם האותם ימים זעם בציבור החרדי הבהיר הנגיד פישר, ואמר: "השתמשתי במילה "להיעצר". לא אמרתי, ואפילו לא חשבתי, על שיעור הגידול הגבוה של האוכלוסיה החרדית, שהוא מבורך".

"התייחסתי לשיעור ההשתתפות הנמוך בכח העבודה, שהוא זה שלא יכול להמשך, וציינתי, שדבר זה כבר מתחיל להשתנות – אתן, הסטודנטיות שמסיימות היום את הלימודים כאן, אתן ההוכחה לכך", יצויין, כי את הדברים אמר הנגיד באירוע מיוחד מול סטודנטיות חרדיות ממכון לוסטיג.

כזכור, ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) תקף הבוקר בחריפות את דבריו של פישר ואמר כי נראה שהנגיד מבקש פשוט לחסל את הילדים.

בשיחה עם "כיכר השבת", אמר פרוש כי "חמור מאוד שמסע השיסוי וההסתה נגד הציבור החרדי נמשך ומגיע גם לדרגים הנחשבים כמקצועיים. דבריו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר חמורים מאוד, ראויים לכל גינוי והוקעה".

"לא מפתיע הדבר", הוסיף פרוש, "שלאחר הקיצוץ הגדול בקצבאות הילדים, יש מי שמבקש בצורה גלויה ושאינה משתמעת לשתי פנים - פשוט לחסל אותם".

פרוש המשיך ואמר כי "הילודה החרדית המבורכת היא זו ששומרת על המאזן הדמוגרפי היהודי במדינת ישראל. יש לעודד זאת ולא לגדוע את הענף עליו יושבת מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר