גזירות לפיד

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין חושף: כך סחרתי בחרדים

חוק ההסדרים וחוק התקציב יעלו מחר (שני) להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, חושף בראיון ל"דה מרקר" כי ביקש להוציא את הסעיפים הפוגעים בציבור החרדי מחוק ההסדרים, אך לאור התעקשות שר האוצר יאיר לפיד ויתר על-כך בתמורה להוצאת תוכנית ויסקונסין (חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (צילום ארכיון: פלאש 90)

שר האוצר יאיר לפיד הכניס בחוק ההסדרים גזירות קשות נגד הציבור החרדי ועולם התורה, משל החרדים הם לב ליבה של הבעיה הישראלית, בעוד בשורה התחתונה, המלחמה נגדם לא מספיקה כלל וכלל כדי להביא לכיסוי הגירעון התקציבי.

אך כעת מתברר כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, סחר בציבור החרדי והסכים להשארת הסעיפים נגד החרדים בחוק ההסדרים בתמורה להוצאת תוכנית ויסקונסין.

מחר (שני) יובאו חוק ההסדרים וחוק התקציב למליאת הכנסת להצבעה בקריאה ראשונה, כאשר לאחר משא-ומתן בין אדלשטיין והלשכה המשפטית בכנסת לשר האוצר יאיר לפיד וצמרת משרדו, הוצאו 48 סעיפים מחוק ההסדרים ונותרו 55 סעיפים.

בראיון ל"דה מרקר", חושף אדלשטיין את הפשרה אליה הגיע עם לפיד, כאשר לא הייתה לו בעיה להקריב את הציבור החרדי לשם כך.

"היו כמה נושאים גדולים שנויים במחלוקת: אני דרשתי להוציא את תוכנית ויסקונסין מחוק ההסדרים, והוא רצה להכניס את הסעיפים הפוגעים בחרדים, כמו חוק המפחית בתקציב של מוסד שלא מלמדים בו לימודי ליבה, ומיצוי כושר השתכרות של שני בני הזוג לצורך קבלת הטבות מהמדינה כמו הנחה בארנונה, מספר יו"ר הכנסת.

"אני רציתי להוציא מהחוק את הפגיעה בחרדים, כי מיו"ר הכנסת מצפים שהוא יגן על כל אוכלוסייה שיש נגדה מתקפה", ממשיך אדלשטיין, "היה עליהום על החרדים, ולכן ניסיתי להוציא את הסעיפים האלה מחוק התקציב ומחוק ההסדרים. לדעתי, נושאים כאלה מחייבים דיון ציבורי נרחב, ומקומם אינו בחוק ההסדרים".

שורת המחץ של יו"ר הכנסת מגיעה כעת: "לבסוף, מאחר שראיתי ששר האוצר מתעקש עליהם, הסכמתי שהם ייכללו בחוק, בתמורה לכך שתוכנית ויסקונסין תצא החוצה".

אז כן, יו"ר הכנסת הסכים לסעיפים נגד הציבור החרדי, למרות תפקידו, למרות הפגיעה, למרות העליהום. ובתמורה למה? להוצאת תוכנית ויסקונסין. סדר עדיפות של מי שרואה עצמו כמי שראוי להגן "על כל אוכולסייה שיש נגדה מתקפה".

גורמים פוליטיים חרדיים הביעו זעם רב לנוכח דבריו של יו"ר הכנסת, ואומרים כי "מסוכן הדבר שיו"ר הכנסת עורך סחר מכר בציבור החרדי בתמורה לתוכנית כזו או אחרת. זה דבר שאסור שיקרה, ודאי לא מבעל תפקיד ציבורי שכזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר