עתירה ראשונה בדרך

עו"ד קרבצ'וב: אין שוויון בגוף הבוחר בין אשכנזים לספרדים

מקלות בגלגלי הגוף הבוחר: עוה"ד עזריאל קרבצ'וב דורש מהשר לשירותי דת, לשנות את הרכב הגוף הבוחר לרבנות. הנימוק: על פי החוק ישנה חובה באיזון בין אשכנזים לספרדים בגוף הבוחר. ההרכב כעת מפר את האיזון ונעשה בניגוד להנחיות משרד המשפטים. הבג"צ בדרך (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
עו"ד עזריאל קרבצ'וב (צילום: כיכר השבת)

תחילת בעיות משפטיות בגוף הבוחר לרבנים הראשיים: עורך הדין עזריאל קרבצ'וב פנה ביום שישי ליועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת עו"ד ישראל פת, בדרישה לשנות את הרכב הגוף הבוחר לרבנות הראשית.

לדברי עוה"ד קרבצ'וב, הואיל וע"פ החוק נדרש שוויון בגוף הבוחר בין אשכנזים לספרדים, והואיל וכיום אין שוויון שכזה, הרי שעל המשרד לשירותי דת מוטלת האחריות, לוודא כי מינוי יתר החברים ייעשה כך שהתוצאה תהיה בכפוף לדרישות החוק.

נדרש איזון

ההסבר לדרישה האמורה הינה העובדה, כי בגוף הבוחר המונה 150 חברים, מצויים כיום 55 אשכנזים ו-75 ספרדים, בעוד החוק מחייב שוויון. לאור זאת הנחה משרד המשפטים, כי כל יתר 20 החברים - היינו נציגי הרבנים ונציגי השר, חייבים להיות אשכנזים, זאת על מנת ליצור את האיזון הדרוש. אלא שבפועל, הדבר לא נעשה כך.
עורך הדין קרבצ'וב מוסיף, כי שוחח בנדון עם עוה"ד ישראל פת, ולדבריו זה השיב לו, כי משרד המשפטים טוען שההחלטה עומדת בדרישות החוק. לבקשת עו"ד קרבצ'וב לקבל לידיו את חוות הדעת המשפטית של משרד המשפטים ופרוטוקול הדיון בעניין, השיב עו"ד פת, כי אין ברשותו כאלו.

דיון מסדרון

יש לציין, כי עו"ד קרבצ'וב כלל אינו מתייחס במכתבו ספציפית למינוי של אדם מסוים, אלא מלין על העובדה העקרונית, כי לא קיים האיזון הנדרש בחוק, בין אשכנזים לספרדים בגוף הבוחר.
לדברי עו"ד קרבצ'וב, מגוחך שבנושא כל-כך רגיש שנמצא בעין הסערה התקשורתית, מסתפקים במשרד המשפטים "בשיחת מסדרון" ומאשרים באופן זה את הרכב הגוף הבוחר, שכאמור לאור הפגמים דלעיל, ספק אם יעמוד במבחן בג"צ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר