החילונים זועמים: הדרת נשים בהילולת שטפנשט

הדרת נשים בהילולת הצדיק משטפנשט? הארגון החילוני 'ישראל חופשית' מביע זעם על שלטי הכוונה לגברים ונשים שנתלו לקראת האירוע: "הדבר מנוגד לחוזר שהוציאו במשרד הדתות, ומצביע על הדרת נשים בחסות חברת קדישא". הטוקבקיסטים, דווקא הבינו את הרגישות: "אסור לגברים ונשים להכנס ביחד בגלל קדושת המקום" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
שלטי ההפרדה (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של 'ישראל חופשית')

הדרת נשים בהילולא? החל מאמש (מוצ"ש) עולים רבבות לציונו של הרבי משטפנשט בגבעתיים, וזאת לרגל היארצייט שחל בשבת האחרונה ולקראת האירוע המרכזי שייערך מחר. אלא, שגורמים חילוניים, זועמים על ההפרדה הנהוגה בין נשים וגברים במהלך ההילולא. וטוענים כי היא מנוגדת להנחיות משרד הדתות.

בתנועת 'ישראל חופשית', הפועלת בכדי לשנות את הסטטוס קוו בכל הנוגע לדת ומדינה, פרסמו במהלך סוף השבוע תמונה שצולמה בכניסה לבית העלמין נחלת יצחק בגבעתיים, בה נראה כי ישנה דרך אחת לגברים, ודרך אחת לנשים, דבר שעורר זעם אוטומטי בקרב הגולשים החילוניים.

לצד התמונה נכתב: "גולשת שלחה לנו תמונות שצולמו אתמול (26/6) בבית העלמין בנחלת יצחק, גבעתיים, המעידות על הדרת נשים ב"הילולת הרב משטעפאנטש": גברים נכנסים בכניסה הראשית של בית הקברות ואילו הנשים בצד, ליד שביל העלייה מחנייה תת קרקעית של בניין גדול".

לדבריהם: "הדבר מנוגד לחוזר שהוציאו במשרד הדתות ומצביע על הדרת נשים בחסות חברת קדישא. אנו נוציא מיד ביום ראשון מכתב המוחה על כך לשרת המשפטים".

מאידך, חלק מהטוקבקיסטים, דווקא הבינו את הבעייתיות שבערבוביה במקום, כך לדוגמא משה: "שום הדרת נשים, אסור לגברים ונשים להכנס ביחד בגלל קדושת המקום, לכי תלמדי קצת במקום להסית!".

יאיר טיילור, מפרויקט 'דוסים' הגיב לטענות הארגון החילוני ואמר: "מדובר באירוע המוני המנוהל על ידי גורם פרטי. יש לציין כי עצמות הרבי הועברו למיקום זה על מנת שיהיה נגיש לקהל המתפללים. לאירוע זה אין קשר לפעילותה של החברה קדישא או להתנהלותם הסטנדרטית של בתי העלמין".

"מן הראוי לציין כי הנשים העולות על קברו של הרבי מעוניינות בהפרדה זו, שנוצרה באופן מלאכותי למספר שעות על מנת להעניק להן את הכבוד שהן חפצות בו. מטרת העליה הינה התעלות רוחנית ותפילה, ולכבד את זכרו של הרבי אשר הקפיד בכבודן של בנות ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר