פרסום ראשון

הסטודנטים החרדים ניצחו: השר פירון לא ינאם בטקס

בעקבות ההתנגדות של הסטודנטים החרדים, שר החינוך שי פירון לא ינאם הערב (ראשון) בטקס הענקת התארים בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית "אונו" בירושלים. בכדי שלא לפגוע בשר פירון אישית, החליטו ב"אונו" לבטל את השתתפות כל אישי הציבור בכנס ומסרו כי מדובר ב"קומץ של עסקנים חרדים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מושפל, שר החינוך שי פירון (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: בעקבות ההתנגדות של הסטודנטים החרדים, שר החינוך שי פירון לא ינאם הערב (ראשון) בטקס הענקת התארים בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית "אונו" בירושלים.

ל"כיכר השבת" נודע כי בעקבות ההתנגדות של הסטודנטים החרדים החליטו בקריה האקדמית 'אונו' שלא לאפשר לשר החינוך שי פירון לנאום הערב באירוע, אך בכדי שלא לפגוע בו אישית, בוטל השתתפות כל אישי הציבור בכנס ולא יהיו נאומים מלבד הצוות המקצועי.

הסטודנטים החרדים יוצאים למאבק: השר פירון מוחרם
הסטודנטים החרדים: אסור לשתוק, נפוצץ את האירוע

בעקבות כך, בוטלה גם השתתפותם של יו"ר ש"ס חבר-הכנסת אריה דרעי וראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

מדובר בהשפלה גדולה לשר החינוך פירון שציפה לנאום הערב מול 'החרדים הלומדים והעובדים' אך הם עצמם התנגדו להשתתפותו הערב.

כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", ביום שישי יצאו למאבק סטודנטים חרדים מהקריה האקדמית "אונו" והודיעו כי יחרימו את טקס הענקת התארים בשל השתתפותו של שר החינוך שי פירון.

הסטודנט אביעד אושרי הסביר כי מדובר באדם שמשתלח בציבור החרדי ונותן לנו סטירת לחי ואסור לנו לשתף עימו פעולה ולהכיר בו. "מדובר בטקס רשמי של קבלת תעודות וזה לא מתאים לתת בו כבוד מיוחד למי שפוגע בעולם התורה במהלך כל החודשים האחרונים", אומר אושרי.

לדבריו, "לא ייתכן שאדם שמצביע בבוקר בעד גיוס בני הישיבות יקבל בערב כבוד מהסטודנטים החרדיים. אדם שמייצג מפלגה שהאג'נדה היחידה שלה היא לפגוע ולקצץ לחרדים לא יכול להראות את פניו בטקס רשמי שלנו".

ה"קול קורא" שהפיצו הסטודנטים החרדים (צילום: כיכר השבת)

ישראל אליוביץ יו"ר אגודת הסטודנטים לשעבר אומר הבוקר בתוכניתו של מרדכי לביא ברדיו "קול ברמה" כי לאור התבטאויותיו של פירון בתקופה האחרונה יש להחרים את הטקס.

"הוא כינה את הישיבות בכינויי גנאי וקרא להם בתי כלא, הוא דיבר בחריפות כנגד נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ע יוסף, הוא משמיץ את רשת החינוך של תנועת ש"ס והוא דורך על רבנים", מאשים אליוביץ.

"אסור לנו לשתוק ולהבליג על זה", מוסיף אליוביץ, "לא ייתכן שיזמינו אותו לטקס רשמי ואנחנו נעמוד עם הגלימות למטה והוא יירק עלינו ועוד נגיד שמדובר בגשם. האיש רומס את עולם התורה ופוגע בו ואסור לנו לתת לו את הכבוד הזה".

הקריה האקדמית אונו: "קומץ של עסקנים חרדים"

מהקריה האקדמית אונו נמסר בתגובה כי "גורמים בעלי עניין שרובם מחוץ לקמפוס החרדי בחרו לנצל את טקס הענקת התארים על מנת להרוויח הון פוליטי על חשבון ציבור הסטודנטים. לא נאפשר לקומץ של עסקנים חרדים המונעים מאינטרסים זרים, לפגוע באופיו החגיגי של המעמד ולהכתים מחזור שלם שדרכיו הן דרכי נועם וכל נתיבותיו שלום".

"מתוך כבוד רב למאות בוגרינו הנרגשים, ובשם ההערכה שאנו רוחשים כלפי האורחים המכובדים שהוזמנו לשאת דברים בטקס, הנהלת המוסד החליטה לקיים את הטקס במתכונת שונה מהמתוכנן. במסגרת המתכונת החדשה לא יתקיימו נאומי אורחים", נמסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר