ישראל מאיר הירש טוען: "התקפת החייל מבורכת"

ישראל מאיר הירש, מראשי נטורי קרתא בירושלים אומר בראיון ל'קול ברמה' כי תקיפת החייל במאה שערים היא מבורכת. "אין מושג כזה חרדי חייל, או חייל או חרדי", טען (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ישראל מאיר הירש (צילומסך: יוטיוב)

ישראל מאיר הירש מראשי נטורי קרתא בירושלים התראיין הבוקר (רביעי) לתוכנית 'שמונה עד עשר' בהגשת מרדכי לביא ברדיו 'קול ברמה' והתייחס לתקיפת החייל החרדי אמש בשכונת מאה שערים ואמר כי ההתקפה מבורכת.

במהלך התוכנית עסקו באריכות בתקיפת החייל החרדי, הובהרה העמדה המסורתית כי חרדי שאינו עסוק בלימוד התורה צריך להתגייס וכי יש לכבד את החיילים החרדים. בנוסף, נמתחה ביקורת על חברי הכנסת החרדים שמיעטו בגינוי תקיפת החייל.

לצד המרואיינים שגינו מכל וכל את התקיפה, רואיין גם איש הנטורי קרתא, שדווקא צידד בעד תקיפת החייל. בפתח הראיון אמר הירש כי הוא אישית לא היה במקום התקיפה. "זה תגובה ספונטנית של הציבור החרדי כולו, בשכונת מאה שערים ובכל המקומות בארץ", טען הירש.

כשנשאל הירש האם הוא חושב שהתקפת החייל ראוייה, ענה הירש ללא היסוס: "זה התקפה מבורכת, לא התקיפו אותו פיזית, שום דבר אחר מעבר זה. לא התקיפו אותו. אני בררתי את זה ולא תקפו אותו פיזית".

הירש שכועס על הביקורת הקשה כנגד התקיפה אומר: "לא ראיתי גינויים מקיר לקיר כאשר לפני שבועיים היו שלושה שוטרים שפיצצו חייל שלא רצה למסור את השם שלו, לא ראיתי שום גינוי".

"אם גנב נכנס לבית של מישהו הוא לא היו מתקיפים אותו? אין מושג כזה חרדי חייל, או חייל או חרדי, ברגע שחרדי הולך לצבא הוא הופך להיות חילוני גמור. הוא גונב את הזהות שלך, הוא מציג את עצמו כחרדי כשהוא לא חרדי, הוא נכנס אליך לבית, אתה צריך להתעמת איתו", אומר הירש.

האזינו לראיון באדיבות רדיו 'קול ברמה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר