מכה ליהדות פולין

אושר האיסור נגד השחיטה היהודית: "בשורה עצובה"

בשורה עצובה ליהדות בפולין: הפרלמנט דחה אמש (שישי) הצעה שנועדה לאפשר את המשך השחיטה הכשרה במדינה. המתנגדים להצעה טענו, כי השחיטה הכשרה גורמת סבל לבעלי החיים. סמנכ"ל מרכז רבני אירופה: "זוהי בשורה עצובה ליהדות פולין בפרט וליהדות אירופה בכלל, נפעל מול השלטונות" (בתפוצות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בשר (צילום: פלאש 90)

מכה ליהדות אירופה: אתמול (שישי) דחה הפרלמנט בפולין הצעת חוק שנועדה לאפשר למשחטות לייצר בשר כשר לפי ההלכה היהודית.

על פי המתנגדים לחוק, השחיטה על פי ההלכה היהודית והמוסלמית הינה 'אכזרית כלפי בעלי חיים, ועל פי ארגוני צער בעלי חיים הפועלים מסביב לעולם, השחיטה גורמת לסבל רב עבור בעלי החיים שנותרים בהכרה דקות לאחר השחיטה.

בקהילה היהודית מוחים על דחיית ההצעה שנועדה לאפשר למפעלים להמשיך ולייצר בשר כשר, וגורמים בקהילה אף רומזים כי בהחלטה יש ניחוח של אנטישמיות.

הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה, אמר בתגובה להחלטה: "זוהי בשורה עצובה ליהדות פולין בפרט וליהדות אירופה בכלל. מהלכים חקיקתיים מן הסוג הזה חורגים מגבולותיה של מדינת פולין ונודעת להם השפעה אירופית, כפי שראינו בנושא ברית המילה".

הרב גולדברג התחייב כי מרכז רבני אירופה ימשיך ויפעל במטרה לאפשר את המשך השחיטה הכשרה "מרכז רבני אירופה טיפל בפרשייה הזו מאז התעוררה בסוף השנה האזרחית הקודמת ובכוונתנו להמשיך ולפעול בנושא אל מול שלטונות פולין ומערכת המשפט האירופית בניסיון לאפשר את השחיטה במדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר