הפוליטיקאים החרדים עשו 'קריעה'

'חוק הגיוס' אושר בקריאה ראשונה, ח"כי הימין תמכו

הח"כים החרדים מחו, הרבנים זעקו, אולם חברי הכנסת של הימין בחרו להתעלם, וחברו לאוייבי עולם התורה • ברוב של 64 חברי כנסת בעד, מול 21 נגד, עברה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה הצעת החוק לגיוס חרדים • חברי הכנסת החרדים עשו 'קריעה' כאות אבל, ח"כ פרוש אזק את עצמו לדוכן (חדשות,חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
פרוש אזוק בדוכן הנואמים (צילום: פלאש 90)

הימין מפנה גב לעולם התורה: ברוב של 66 חברי כנסת שהצביעו בעד, מול 21 שהצביעו נגד, אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את החוק לגיוס בני ישיבות בכפייה לצה"ל.

לאחר אישורו של החוק, חברי הכנסת החרדים נעמדו במליאה וביצעו 'קריעה' בבגדם כאות אבל. ח"כ פרוש אמר: "עשיתי קריעה כשאבי נפטר" וערך השוואה בין האבל על מות אביו לאבל על העברת חוק הגיוס.

יצויין, כי בין התוכמים בחוק ניתן למנות את חברי הכנסת של 'יש עתיד', וכן חברי כנסת ממפלגות הימין כמו הליכוד, ומפלגת הימין הקיצונית יותר - 'הבית היהודי'.

בנאום שנשא קודם ההצבעה, אמר ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "זה יום שחור, יושב פה אדם ציני שלא מעניין אותו הפסיפס של החברה בישראל" גפני כינה את לפיד: "אדם עם חיוך מדושן עונג, מסריח כזה".

גפני הוסיף וציין: "שום חוק לא ישנה את חיינו, את אורחות חיינו. בזכות לומדי התורה כולנו קיימים. תמשיכו בדרך הזאת, אנחנו לא מפחדים".

ח"כ מאיר פרוש, שנשא נאום תקיף כנגד הצעת החוק, אזק את עצמו באזיקים למיקרופון בדוכן המליאה, מה שגרם לסדרני הכנסת לנסות במשך דקות ארוכות ללא הצלחה לנתק את פרוש מהדוכן. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נזף בפרוש על המעשה, והבהיר כי הפרובוקציה תועבר לטיפול ועדת האתיקה.

ח"כ יעקב ליצמן, דיבר גם הוא בצורה נרגשת על החוק הממיט בכנה על עולם התורה, והפנה ביקורת כלפי חברי הכנסת של 'הבית היהודי'. ליצמן אף הבהיר, כי החוק לא יביא לגיוס חרדים לצה"ל: "בן אדם אחד לא ילך לצבא בגלל מה שאתם מחוקקים. אין מספיק מקום בבתי הסוהר. אף אחד לא ילך לצבא".

ח"כ ישראל אייכלר מחה על העובדה שהחוק מגדיר לומדי תורה ל'עבריינים' ואמר: "היום הזה ייזכר כיום שבו הוכרזה מלחמה על לומדי תורה, אין שום צורך ביטחוני בגיוס כללי בכלל. הטכנולוגיה היא שתכריע את המלחמות הבאות. הצבא נערך לקיצוצים בגייסות. הם מבקשים לגייס חרדים לא כי הם צריכים חיילים כי הם צריכים אותם כמכשיר מלחמה נגד לומדי התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר