כבל: צריך לעשות קריעה על הרבנות הראשית

קריעה על גזירת הגיוס? ח"כ איתן כבל סבור כי יש לעשות 'קריעה' על הקורה ברבנות הראשית: "כמי שעולם התורה חשוב לו, אני נעצב אל מול מה שקורה ברבנות שנמצאת בתקופה קשה ביותר" אמר כבל (אקטואליה)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צפו: הח"כים החרדים עושים 'קריעה'. צילום: ערוץ הכנסת)

ח"כ איתן כבל (העבודה) מבקר את המירוץ לרבנות הראשית, ואומר כי יש לבצע 'קריעה' על המתרחש לאחרונה ברבנות.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב כבל: "אתמול קרעו חברי הכנסת החרדים קריעה על חוק השוויון בנטל. אני חושב שצריכים לקרוע קריעה על מה שקורה ברבנות הראשית".

"מחר יערכו הבחירות לתפקידי הרב הראשי. בנאום במליאת הכנסת אמרתי כי אוי לה לתורה שהמועמדים האלה הם שליחיה. דווקא כמי שעולם התורה חשוב לו אני נעצב אל מול מה שקורה ברבנות שנמצאת בתקופה קשה ביותר".

לדברי כבל: "מי שבוחש ברבנות הם אלה שלא מקבלים את עמדותיה אלא באים רק לאכול מפרותיה. הם אלו שמכתיבים לנו את אורחות חיינו מלידה ועד קבורה".

עולם התורה חשוב לו? איתן כבל (צילום: פלאש 90)

כבל אף קרא לשר הדתות נפתלי בנט להדיח את הרב שמואל אליהו מתפקידו באם אכן ייבחר: "אני קורא לשר בנט לעשות מעשה ולדאוג שהרב אליהו יפנה את מקומו. לא נשלים עם נוכחותו של רב גזען כזה בחיינו ואם במקרה יבחר אני מתחייב להפוך כל אבן כדי לא לאפשר לו לעמוד בראש הרבנות הראשית".

כבל סיים את דבריו ואמר: "אנחנו לא זקוקים למתווכים ביננו לבין אלוהים, וודאי שלא למתווכים מהסוג הזה".

כזכור, זמן קצר לפני העברתו של החוק לגיוס חרדים בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ביצעו חברי הכנסת החרדיים 'קריעה' בדש בגדם כאות אבל עם החוק הממיט סכנה על עולם הישיבות הקדושות.

בעת שקרעו את הבגדים, פנה ח"כ גפני לבורא עולם בקריאה: "אבינו מלכנו קרע רוע גזר דיננו". ח"כ פרוש קרא לעבר ראש הממשלה נתניהו: "כשאמא שלי נפטרה קרעתי קריעה, כשאבי נפטר קרעתי קריעה, ראש הממשלה בגללך אני קורע הלילה קריעה, בגללך".

בנאום שנשא גפני מוקדם יותר הוא אמר: "בגלל הפגיעה בתורה פתאום המצב בגולן לא שקט, הכלכלה במצב לא טוב ודירוג האשראי יורד. הכול בגלל אדם ציני כמו שר האוצר יאיר לפיד שלא אכפת לו מעם ישראל. יש אנשים כמונו שמאמינים שבלי התורה אין זכות קיום לעם ישראל. אתם יכולים לחייך את החיוך מדושן העונג שלכם כשאני אומר את זה אבל שום חוק לא ישנה את אורחות חיינו. אנחנו לא מפחדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר