תיעוד: יום הניצחון של הרב דוד לאו

כתב כיכר השבת ליווה את הרב דוד לאו, המנצח הגדול במירוץ לרבנות הראשית, במהלך היום כולו, מהברית ועד לשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו • צפו בתיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב דוד לאו מורם על כפיים בחגיגות הניצחון אמש (צילומים: וידאו - כיכר השבת, תמונות - שוקי לרר )

מי שלא ראה אמש בשעה 20:10 את החיבוק החם והגאה שהעניק הרה"ג ישראל מאיר לאו רבה של ת"א יפו לבנו הרב דוד לאו רבה של מודיעין והחל מאתמול (ד') רבה הראשי האשכנזי של מדינת ישראל לא יכול להבין שמחת אב בבנו מהי.

האב ובנו ישבו יחד על הספה בסלון הבית בקומת הקרקע ברח' נחל חבר 10 בעיר מודיעין כשהם נרגשים ומרעיפים ברכות זה על זה, כשרגעים לאחר מכן עם היוודע הבשורה החלו לזרום לבית רבים מתושבי העיר שהגיעו לברך את רבם.

כיכר השבת נלווה להרב הראשי החדש החל משעות הבוקר ועד לניצחון המתוק בשעות הערב.

הברית לנכד

את הבוקר החל הרב לאו בשמחה גדולה שמחת הברית לנכדו שהתקיימה במלון לאונרדו סיטי טאואר בר"ג. מייד לאחר התפילה כובד הסב הרב ישראל מאיר לאו בסנקאות ובנו הרב הראשי החדש בברכות. אל שמחת הברית שנערכה במעמד מצומצם יחסית הגיעו המושכים בחוטים שסייעו לנהל בשבועות האחרונים את הקרב עבור הרב ביניהם ראש לשכת רוה"מ לשעבר נתן אשל, איש העסקים חיים יענקל ליבוביץ, חיים כהן, העסקן החב"די הרב יעקב גלויברמן ויועץ התקשורת ירח טוקר.

היועצים גילו אופטימיות זהירה וטענו כי הכיוון חיובי.כיכר השבת שם לב שמישהו כבר לחש על אוזנו של בעל האולם שיכין את הקייטרינג להערב באם ההישג אכן יתממש.

לאחר הסעודה במהלכה נאמרו דברי תורה ע"י בעל השמחה ידידיה לאו בנו של הרב ומי שפעל ללא לאות להצלחתו.

יום שמתחיל בשמחה ימשיך בשמחה. מבטיח הרב בראיון לכיכר השבת.

מקבר הסבא לרחבת הכותל

לאחר מכן יצאו שני הרבנים לקבר חמיו של הרב לאו האב וסביב של הרב לאו הבן,הגאון רבי יצחק ידידה פרנקל זצ"ל שכיהן כרבה הראשי של ת"א יפו ונשאו תפילה נרגשת להצלחה. לאחר מכן הגיעו גם לקברו של הצדיק משטפינשט זצ"ל וקראו פרקי תהילים.

יהי רצון שהתפילות יחקבלו. פסק הרב ישראל מאיר כשהשניים ממשיכים לעבר העיר ירושלים.

בכניסה לרחבת הכותל המערבי מגיעים בחורי ישיבות אל כבוד הרבנים ומבקשים מהם להתברך. בעזרת ה' ברכתם של גדולי ישראל תתממש והרב יזכה בתפקיד.הם מברכים את הרב שמשיב באמן נרגש.

הרב לאו האב מעלה זכרונות מהתמודדותו לפני 20 שנה שעה שהגיע גם אז בצהרי היום לתפילה על יד שריד בית המקדש ואכן בערב זכה לניצחון.

משם ממשיכה הפמלייה אל מלון לאונרדו נובוטל בירושלים שם מחלקים הרב ובנו משימות כשהרב דוד לאו עומד במרכז הלובי לוחץ את ידיהם של נציגי הגוף הבוחר המבינים את הרמז הברור ואילו האב יושב בכניסה לאולם ומברך את הרבנים והעסקנים.

אחד הרבנים ניגש לרב דוד לאו ואומר לו "יש לי אינדקציה שניצחת, חסרים פתקים שלך בקלפי, זה אומר שרבים בחרו בך. נו הלוואי. משיב הרב.

בין לבין ניגש הרב דוד לאו למתמודדים המתחרים הרב יעקב שפירא והרב דוד סתיו ומתעניין בשלומם.

התחושות שלי טובות,אני אופטימי, הוא אומר בשעה 18.00 עת נסגרות הקלפיות והרב נוסע לביתו במודיעין.

הניצחון

שעתיים של מת רב עוברות על בני המשפחה אבל כעת אנו שבים לפתיח אותו רגע מרגש בו שני הרבנים אב ובנו מביטים יחד במחשב וקוראים את תוצאות הניצחון. מאותו רגע מתחילה חגיגה של ממש. קייטרינג סיטי טאואר כן ההוא מהברית מקיים את הבטחתו ומזרים לבית כמויות עצומות של עוגות.

במקביל מתפנה הרב החדש קבלת ברכותיהם של ראש הממשלה שאמר לרב לאו הצעיר "אני בטוח שתעשה זאת בצורה הטובה ביותר, זה הרוח שלך ושל כולנו, ונשיא המדינה התפנה הרב לאו לשוחח עם ראש עיריית מודיעין חיים ביבס הנחשב אף הוא לאחד מאדריכלי הניצחון על מנת להודות לו.

בשעת ליל מאוחרת פצח הזמר וידיד המשפחה ישי לפידות בריקוד סוחף וכל הקהל הצטרף לשירה בשמחה גדולה. מזל טוב.

הרב לאו עם הנגיד חיים ליבוביץ'
הרב דוד לאו עם אביו הרב ישראל מאיר לאו
על קבר הסבא הרב יצחק ידידיה פרנקל
הרב דןד ךאן בכותל
הרב דוד לאו עם הרב דוד סתיו
הרב לאו מתראיין לכתבים
גם ליפא שמלצר היה שם
ליפא שמלצר עם ראש עיריית בית שמש אבוטבול
הרב ישראל מאיר לאו עם הרב הראשי לצה"ל רפי פרץ
האב ובנו
הרב דוד לאו ורעייתו לאחר היוודע התוצאות
מנחם גשייד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר