ואחרי ככלות הכל - חשבון נפש ותובנות בעקבות הבחירות לרבנות הראשית לישראל

"הרב לאו רק התחיל בתפקידו הרם ואפילו ימי חסד לא נותנים לו, כמקובל. שמגיעים לו בזכות! יש לשים את הרגשות שנלוו במערכה המורכבת והגועשת בצד. למען עתיד היהדות ולמען רבנות ראשית חזקה. מי שלא יכול לעזור שלא יפריע" • הרב יואל קפלן, מהעסקנים הבולטים בבחירות האחרונות לרבנות הראשית עושה חשבון נפש (חרדים)

הרב יואל קפלן | כיכר השבת |
הרב יואל קפלן (צילום: סקול, ויקפדיה)

זהו זה. המערכה הסתיימה. חיי הנופש בלאונרדו שבו למסלולם הטבעי. דומה היה שהתיירים שבטעות נקלעו לזירה לא הפנימו מה היה ומה אירע במחיצתם במשך האחר צהריים של יום רביעי שעבר.

אפילו הבחירות לנשיאות ארה"ב עוברות ברגיעה ובחגיגת דמוקרטיה הראויה באמת. להר געש של תככים מזימות דילים ושטיקים והכל בשידור חי, לזאת לא פיללו. ואין ספק זו הייתה ההצגה הטובה בעיר.

היסוד והמרכיב הבסיסי של ההתמודדות הוא שכולם אהובים כולם ברורים וכו'. כל רב וכל מתמודד לפי מעלת כבודו וכישרונותיו בעבודתו הרבנית והמנהיגותית עד כה ואם יבחר גם כרב ראשי לישראל. כל אחד בא עם השקפת עולם שונה והבנת המצב לפי הבנתו וכך ראוי וטוב וכך היה מאז ומעולם.

לי בכל אופן היה ברור הכבוד הבסיסי שאמורים לרחוש עבור כל אחד מהמתמודדים. פגיעה וזלזול? מאן דכר שמיה.

בנוסף וכתוצאה מכך, נקודת היסוד הברורה והמחייבת בכל התמודדות היא קבלת התוצאות בהשלמה ובשמחה. אפשר ואולי אף ראוי לבקר שיטת הבחירה הקלוקלת, אבל קבלת הנבחר בלב חפץ ושמח- זהו תנאי בסיסי ומוכרח.

הרבנים הראשיים לישראל החדשים, הרה"ג הראשל"צ רבי יצחק יוסף שליט"א והרה"ג הרב דוד לאו שליט"א הם תפארתינו ושימחתינו.

זכינו וההשגחה העליונה זיכתה את עם ישראל לראות בנים בתפארת אבותם, בנים לרבנים ראשיים לישראל ומה גדול מנסיון אבותם והכשרת הבנים לעבודת הקודש על ברכי אבותם.

הצלחת הרבנים הוא בשיתוף פעולה עם רבני ישראל והתפוצות שעומדים לצידם ומחזקים עבודתם ושליחותם החשובה והרמה שלכך נבחרו ואין ספק שיבצעו אותה על הצד הטוב ביותר.

הדברים בוודאי אמורים לביקורות החריפות על התנהלותו הברוכה של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שליט"א.

זו מציאות שהדעת לא סובלת. התבטאות אומללה בפורום סגור מראה על השקפת עולמו של הרב? אפילו לחיי משפחתו ירדו אנשי 'ועדת הביקורת'. בין הזמנים במשפחה חרדית ובפרט אחרי מערכה מורכבת שכזו מצריכה יציאה משפחתית משותפת. אלו חייו הפרטיים של הרב. מי יכול לבקר הנהגה זו? מה כאן לא בסדר?

אין ספק שיש כאן גרורות. והגיע הזמן לומר: עד כאן!

הרב רק התחיל בתפקידו הרם ואפילו ימי חסד לא נותנים לו, כמקובל? אפילו לא בחסד, בזכות!

אנא! שימו בעת הזו את זכוכיות המגדלת ואת הרגשות שנלוו במערכה המורכבת והגועשת בצד. למען עתיד היהדות ולמען רבנות ראשית חזקה ואיתנה שתוביל את חיי יהודי ישראל ויהודי התפוצות בשנים הבאות תחת הנהגתם הברוכה של הרבנים הנבחרים שליט"א לעתיד טוב ואיתן.

הצלחתם תלויה גם בנו. מי שלא יכול או לא מעוניין לסייע ולתמוך, לפחות שלא יפריע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר