המאבק ב"נשות הכותל"

אלפי בנות חרדיות מנעו את הפרובוקציה החודשית

למרות המתיחות בירושלים בשל סיום הרמדאן, נשות הפרובוקציה הגיעו לכותל המערבי ונאלצו להסתפק במתחם מגודר ברחבה העליונה לאחר שאלפי בנות חרדיות מילאו את עזרת הנשים. יוסי דייטש: "קומץ נשים שמטרתן לחלל את הכותל". נשות הכותל: המשטרה עדיין נכנעת ללחץ החרדים (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אבטחה מוגברת של המשטרה, הבוקר (צילומים: כיכר השבת)

כמדי ראש חודש, גם בראש חודש אלול, למרות המתיחות בירושלים בצל סיום חודש הרמדאן המוסלמי, נשות הפרובוקציה ממשיכות בשלהן ולא מוותרות על בואן לרחבת הכותל המערבי.

החל משעות הבוקר המוקדמות נהרו אל שריד בית מקדשנו, אלפי בנות חרדיות וזאת בהתראה קצרה, כאשר רק אתמול קיבלו הודעות טלפוניות באשר להתייצבותן הבוקר בכותל המערבי.

לאור העובדה כי בנות הסמינרים נמצאות בחופשה הוחלט להוציא אוטובוסים גם מבני ברק, כדי לאפשר גם לבנות העיר להשתתף במחאה נגד הפרובוקציה.

ואכן, בואן של אלפי הנשים החרדיות שוב והכיח את עצמו כאשר רחבת עזרת הנשים התמלאה עד אפס מקום בנשים חרדיות, מה שמונע מהמשטרה לאפשר את כניסת נשות הפרובוקציה בסמוך לכותל המערבי.

מבעוד מועד, הכינה המשטרה מתחם סגור ברחבה העליונה של הכותל המערבי בסמוך למקום בו נערכים שיפוצים, כדי להביא לשם את נשות הפרובוקציה במידה ורחבת עזרת הנשים תהיה מלאה בנשים.

במקביל, נערכה המשטרה בכוחות מתוגברים בעיר ירושלים בשל הצפי לבואם של כמאה אלף מתפללים מוסלמים להר הבית לרגל סיום הרמדאן.

סמוך לשעה 7:00 בבוקר הגיעו נשות הפרובוקציה אל הכותל המערבי, המשטרה חסמה את הכניסה והיציאה מהכותל כדי לאפשר את כניסתן בצורה בטוחה.

בניסיון של הרגע האחרון הוצגה חוות דעת משפטית הקובעת כי לא ניתן למנוע מהנשים הללו להיכנס לרחבה אך לאחר פעילות במקום של נציגי הציבור הורה מפקד המחוז שלא לאפשר את כניסתן לרחבה אלא רק במתחם הסגור שהוכן מבעו מועד.

בטרם נכנסו נשות הפרובוקציה לכותל המערבי, החלה במקום תפילת שחרית המונית בליווי רמקולים רבי עוצמה. לפני התיבה בתפילת שחרית והלל ניגש הרב יחיאל מנדלסון, קריאת התורה - ישראל קלרמן, חזן מוסף - רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ'. עם סיום התפילה, סמוך לשעה 8:00 , פתח הרב יעקב עדס באמירת פרקי תהילים.

בין נציגי הציבור שהשתתפו בתפילה נראו ח"כ מאיר פרוש, יוסי דייטש, ישראל קלרמן ויצחק פינדרוס.

מנשות הפרובוקציה הגיעו להשתתף רק כמה עשרות בודדות של נשים.

עשרות מוחים נעמדו מולם ושרקו בעוז במשרוקיות שהוכנו מבעוד מועד ובכך כמעט ושירתן לא נשמעה. המשטרה החרימה חלק מהמשרוקיות.

יוסי דייטש, מ"מ ראש עיריית ירושלים, מסר כי "קידוש שם שמים גדול התרחש הבוקר בכותל המערבי כשנערכה תפילת שחרית בהשתתפות אלפי בנות חרדיות. קומץ נשים שמטרתן לחלל את הכותל ניסו לעשות פרובוקציות אך ללא הצלחה".

נשות הכותל מסרו כי"התקדמנו בכמה צעדים, אבל עדיין מונעים מאתנו תפילה הלכתית. אנחנו רחוקות מהכותל ומוצבות מאחורי סורגים. המשטרה עדיין נכנעת ללחץ החרדים ומונעת מאתנו להתפלל למרות פסיקת בית המשפט"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר