שמו של המרגל החרדי התמהוני: יצחק ברגל

בית המשפט המחוזי בירושלים התיר לפרסם את פרטי איש נטורי קרתא תושב מאה שערים, שנאשם בניסיון ריגול לטובת איראן. האיש הוא יצחק ברגל בן 46 • כל הפרטים (חרדים, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בית משפט המחוזי בירושלים התיר היום (רביעי) לפרסם את פרטיו של המרגל התמהוני - שמו יצחק ברגל והוא תושב מאה שערים בן 46 שעלה לפני כ-40 שנה ממרוקו.

לברגל שלושה בנים ושלוש בנות, בניו לומדים בתלמוד תורה "תורה ויראה" ובנותיו לומדות בבית הספר "בנות רחל".

כזכור נגד ברגל הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים בחשד לעבירות ריגול חמורות.

לפי כתב האישום, יצחק ברגל בעל תשובה בן 46, שעלה לארץ ממרוקו לפני כ-40 שנה, יצר קשר עם נציגי הממשל האיראני והציע להם את שירותיו באיסוף מידע מודיעיני על המדינה.

לאחר שהחליט ברגל להציע את עצמו לריגול, הוא בדק היכן נמצאות שגרירויות איראניות והחליט לטוס אל השגרירות בברלין. במקביל לרכישת כרטיס הטיסה לגרמניה, הוא בירר את הכתובת המדויקת של השגרירות.

לפני כשנתיים וחצי, ב-16.1.11 הוא טס לברלין ולמחרת הגיע לשגרירות האיראנית, אך חזר על עקבותיו לאחר שראה כי השגרירות סגורה. למחרת, ב-18 בינואר שב לשגרירות ואמר לפקיד כי הוא מעוניין לשוחח איתם.

הפקיד הפנה אותו לאחד המשרדים שם פגש בשלושה אנשים שזהותם לא ידועה. האברך סיפר להם על השתייכותו ל"נטורי קרתא" ועל אמונתו נגד קיום מדינת ישראל ושאיפתו להחלפת השלטון במדינה לשלטון של גויים.

במהלך השיחה ביניהם, הציע הנאשם לאסוף עבור איראן מודיעין על מדינת ישראל. כאשר תהה כיצד אינם מצליחים לשמור על אנשיהם באיראן מפני ההתנקשויות של ישראל, השיב לו אחד מהם, אם אינו מתבייש ללעוג להם בזמן שהוא מבש מקלט מדיני.

האברך השיב כי אינו מעוניין במקלט מדיני וכי הוא אף מוכן לרצוח ציוני

בסיום הפגישה, הודיעו לו השלושה כי יקיימו בירור מול הדגים הגבוהים יותר, אך השאירו בידיו פתק עם כתובת דואר אלקטרוני (tadeus2011@yahoo.com), אחד הנוכחים שהציג עצמו בשם "האג'י באבא", הורה לו להיכנס למייל שם תמתין לו הודעה וביקש ממנו לשמור איתם על קשר טלפוני באמצעות הטלפון של השגרירות.

ארבעה ימים לאחר שטס, ב-20 בינואר, הוא שב לישראל. במשך הימים שלאחר-מכן, הוא בדק מספר פעמים את תיבת המייל, בבית קפה אינטרנט במלון אביטל ברחוב יפו בירושלים והתקשר לשגרירות האיראנית בברלין מטלפונים ציבוריים ברחוב שטראוס וברחוב כנפי נשרים בירושלים.

במקרה אחד לא היה מענה ובמקרה אחר הוא ביקש לשוחח עם "האג'י באבא", אך נמסר לו כי אינו נוכח במקום. הנאשם הקפיד שלא ליצור קשר עם האיראנים דרך מחשבו האישי או מהטלפון הביתי.

לפני כשבועיים, ביום 17.7.2013, לפנות בוקר פשטו כוחות ביטחון על ביתו של החשוד בשכונת שמואל הנביא, עצרו אותו והביאו אותו לבית המשפט להארכת מעצרו תוך הוצאת צו איסור פרסום גורף על פרטי הפרשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר