מלחמת דת

שיעור של הגראי"ל שטיינמן בוטל בגלל איומי החילונים

בתחילת 'זמן אלול', נפתח במושב זרועה, סניף של ישיבת "אורחות תורה". פתיחת הישיבה עוררה התנגדות מצד קומץ תושבים חילונים, אך היום (חמישי) בוטל שיעורו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בישיבה, לאחר שדבר בואו נודע במושב ומספר תושבים חילונים איימו כי יעוררו פרובוקציות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)

עם תחילת זמן אלול, פתחו בישיבת "אורחות תורה" שבנשיאות מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן ובהוראתו, סניף נוסף במושב זרועה שבדרום הארץ וזאת בנוסף לישיבת האם בבני-ברק ולסניף הקיים בכרמיאל הנקרא בשם 'רינה של תורה'.

אל הישיבה החדשה התקבלו עשרות בחורים שהגיעו מכל עולם הישיבות על-מנת ולחזק את הישיבה החדשה ולהפוך אותה למקום של תורה.

אלא שמתברר כי בעיני מספר תושבים חילונים המתגוררים בתוככי הישוב, הדבר לא מצא חן והם החלו להפגין מול בניין הישיבה בדרישה לסגור אותה.

השבוע, עם פתיחת הזמן החדש, אף הגיעו כמה מהתושבים וניסו להפריע לשיפוצים שנערכו במקום כדי להכשיר את מבנה הישיבה. המשטרה שהגיעה למקום פיזרה את המתפרעים והשיבה את השקט לישוב.

היום (חמישי) היה צפוי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן להגיע לישיבה החדשה ולמסור בה "שיעור כללי" ראשון לרגל "פתיחת הזמן" וכן לשאת דברי חיזוק ומוסר בפני הבחורים, אך ברגע האחרון בוטלה הגעתו.

ל"ככיר השבת" נודע כי בשל הודעת התושבים כי הם מתכנים להפגין שוב ואף לעשות פרובוקציות, לאחר שנודע להם על בואו של ראש הישיבה, ביקשה המשטרה מביתו של מרן ראש הישיבה לבטל את השיעור.

"מצער מאוד שבגלל פרובוקציה של מעטים וחשש למהומות נאלץ לוותר על שיעורו ההיסטורי של ראש הישיבה", אומר ל"כיכר השבת" אחד הבחורים בישיבה החדשה שמסביר כי בעבר היתה במקום ישיבת 'זרועה' שהוקמה על-ידי הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל כשבשלב מסוים התנגדו גם אז התושבים המקומיים לישיבה אולם לאחר בקשתו של הגאון זצ"ל הם נעתרו והסכימו.

"אנחנו מקווים שגם הפעם יגבר הקול השפוי בקרב התושבים ובסוף העניינים יסתדרו. זו זכות גדולה שיש ביישוב מקום של תורה", הסביר הבחור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר