ההתנגדות לישיבה החרדית

תושב זרועה: חלם את רבי יששכר מאיר עם חרב

ההתנגדות לישיבה החרדית בזרועה לא גדולה, אך הצליחה למנוע את בואו של מרן הגראי"ל שטיינמן. כתב "כיכר השבת" סייר במושב ושוחח עם התושבים. "הרב שטיינמן הוא רב מספר אחד בעולם, מי יכול להתנגד לו?". ויש גם סיפור מופלא על רבי יששכר מאיר שבא לאחד המתנגדים בחלום וחרב בידו (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
היכל הישיבה בזרועה (צילום: כיכר השבת)

הגעתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן לישיבת 'אורחות התורה' בזרועה בוטלה אתמול (חמישי) בגלל איומי התושבים החילוניים במקום לעריכת פרובוקציות, כאשר חלקם מתנגדים לקיום הישיבה בכלל.

כפי שפורסם אתמול, אותם חילונים הפגינו מול בניין הישיבה בדרישה לסגור אותה וניסו להפריע לשיפוצים שנערכו במקום כדי להכשיר את מבנה הישיבה. המשטרה שהגיעה למקום פיזרה את המתפרעים והשיבה את השקט לישוב.

בשיחה שקיימנו עם חבר הועד המנהל של הישוב זרועה, יהודה אלבז, הוא טוען כי אכן ישנה התנגדות מסוימת, בעיקר בקרב הצעירים שפחות קרובים לדת, אבל החלק הארי של הישוב בעד קיום הישיבה, וכמובן בעד הגעתו של מרן הרב שטיינמן למקום.

"הרב שטיינמן הוא רב מספר אחד בעולם, מי אתה חושב שיכול להתנגד לו?" אמר לנו אלבז, "אני שמעתי שהוא לא הרגיש טוב ולכן הוא ביטל את הגעתו בסופו של דבר, אבל יכול להיות שזה גם בשל ההתנגדות שקמה עם תחילת הזמן".

"כל ההצלחה של זרועה באה לה רק בגלל הישיבה, בגלל שמחזיקים תורה ומקיימים תורה זה מה שמחייה את הכל", מסיים אלבז שניכרת עליו התרגשות של ממש כאשר הוא מדבר על בני התורה והישיבות.

"הרב יששכר מאיר בא אלי עם חרב בחלום"

במהלך השיחות שקיימנו עם גורמים הנוגעים לישיבה, נחשפנו לסיפור מוזר ומעניין, בו אחד מתושבי זרועה חזר בו מהתנגדותו הקשה לישיבה.

ש' היה מהמתנגדים הגדולים של הישיבה בזרועה, ואפילו לאחר שלפני כמה שנים נחת עליו אסון כבד, הוא לא רצה לחזור בו מההתנגדות ללומדי התורה.

בסבב הנוכחי של ההתנגדויות לישיבה, עמד גם עתה ש' במרכז ההתנגדות לישיבה, כאשר גם עתה נחתה עליו מכה נוספת, וביתו החלה בקשר עם בחור גוי המתגורר בסביבה. ש' נפל למשבר גדול אבל עדיין נותר להיות ממתנגדיה הגדולים של הישיבה.

בתחילת השבוע הנוכחי, ש' חלם כי הרב יששכר מאיר זצ"ל, ראש ישיבת הנגב, בא אליו בחלום והוא אוחז חרב שלופה בידו, ש' התעורר בבהלה ופחד תוך שהוא מפרש את החלום שהרב מאיר בא אליו להודיע לו כי כל הצרות שבאות עליו מקורן בהתנגדות לישיבה שהרב יששכר מאיר הקים.

מאז הסיר ש' את התנגדותו לישיבה.

יש לציין כי גורמים אחרים ביישוב חולקים על דעתו של אלבז, ומתארים תמונת מצב שונה לגמרי, בה רוב התושבים מעדיפים להרחיק את הישיבה מהיישוב לא בשל שנאת חרדים, אלא בגלל בעיות באיכות החיים הנגרמת להם מעצם קיום הישיבה במקום.

בניין הישיבה בזרועה, צילום: כיכר השבת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר