דברי הרבי מצאנז-ארה"ב: המתנחלים שולפים את דברי אביו

דברי הרבי מצאנז קלויזנבורג-ארה"ב נגד הנהגת המתנחלים שצוטטו ב'כיכר השבת', מביאים את המתנחלים לצטט את דברי אביו: "הערבים גרועים מהנאצים", ו-"ישוב ארץ ישראל היא מן המצות הגדולות ביותר" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
בעל ה'שפע חיים', האדמו"ר רבי יקותיאל יהודה הלברשטאם זצוק"ל (צילום: Yael Simon at en.wikipedia)

המתנחלים מצטטים את אביו של האדמו"ר: דבריו של כ"ק הרבי צאנז קלויזנבורג-ארה"ב שפורסמו ב'כיכר השבת' והביעו מסר תקיף כלפי הנהגת ציבור המתנחלים, גורמים לאנשי ימין לשלוף מהארכיון את דברי אביו של הרבי.

לדוגמא, מפיצים אנשי ימין המזוהים עם 'חלמיש', תנועה חרדית התומכת בהתנחלויות, דברים שנשא הרבי מצאנז בשנת תשל"ו, בהם אמר: "היום כשמסתכלים על המפה אנו מתביישים שבעוונותינו הרבים ארץ ישראל נראית כ"כ מצומקת לעומת הבלון השחור המאיים. וכשצריכים לכתוב ירושלים במפה 'ירושלים' המילה נגמרת אי שם בחו"ל ואין מקום לכתוב במפה 'ירושלים'. ואת זה גם רוצים לקחת מאיתנו, ואת זה גם לא מפרגנים ליהודים, ואת זה גם מבקשים לחלק רח"ל, ימ"ש הרשעים והמחבלים שיהודים משתפים עימם פעולה...".

"הערבים גרועים מהנאצים"

עוד מצוטט הרבי מצאנז זיע"א אומר: "ישנם ל"ע יהודים המתחברים עם הערבים שהם גרועים מהנאצים ימ"ש"

ציטוט נוסף של הרבי אותו מפיצים אנשי הימין, נאמר בשנת תשד"ם, בו נערכת השוואה בין הערבים והנאצים: "לצערנו ישנם יהודים המתחברים עם המחבלים ומנסים לפייסם כל העת, ושונאים היהדות, ובפרט העיתונים וכלי התקשורת המחרפים את היהודים ומרוממים שונאי ישראל".

הרבי מצאנז קלויזנבורג ארה"ב בשיחה שמסר בשבוע שעבר (צילום: א' בליק)

"ומצב זה גרוע מהזמן שישראל היו משועבדים במצרים, ששם שמרו על עצמם ולא התערבו עם הגויים. ומי שיביט יראה הכול רשום בתורה שכך יהיה בפסוק "והיה כי תמצאנה אותו רעות רבות וצרות וענתה השירה הזאת לפניו לעד כי לא תשכח מפי זרעו". וכגואל הדם של אשתי ו-11 ילדי לא אחדל להתריע על כך כי הערבים ימ"ש גרועים מהנאצים..." אמר הרבי מצאנז זצוק"ל.

"ישוב הארץ - מהמצוות הגדולות ביותר"

בימין מביאים דברים נוספים שאמר הרבי באותה שנה, מהם עולה כי הוא תומך בהתנחלות החרדית עמנואל: "שבח והודאה להשי״ת שזכיתי להשתתף בתוך קיבוץ של יהודים בעיר ואם בישראל עמנואל, שאף שיש כמה וכמה שמרפים ידי מקימי העיר, שסכנה להתגורר בה מפאת סמיכותה לישובים הערביים. אך לדברינו היא הנותנת, כיון שיש חשש סכנה בדבר הרי איכא שכר מצוה על זה בהאי עלמא".

"הרי מצות ישוב ארץ ישראל הוא מן המצות הגדולות ביותר, והלא כה דברי האבן עזרא (בראשית לג, יט) על הכתוב ביעקב אבינו, ויקן את חלקת השדה וגו' שהזכיר זה הכתוב להודיע כי מעלה גדולה יש לארץ ישראל, מי שיש לו בה חלק, חשוב הוא כחלק בעולם הבא,ע"כ. דבר זה הוא חידוש שכל מי שקונה לו חלק בארץ ישראל נחשב כאילו קנה חלק לעולם הבא".

כזכור, בשיחה שמסר בסוף השבוע שעבר (יום ה') תקף הרבי מצאנז קלויזנבורג-ארה"ב את הנהגת המתנחלים, ואמר: "שורש החורבן נובע מחסרון האמונה וההתבטלות לדברי חז"ל וצדיקי הדורות, הם חושבים כי יש לתאם את התורה לפי צרכי הזמן, ולפי דעתם הקלוקלת משום מצוות ישוב ארץ ישראל יש לעקור את כל תרי"ג מצוות התורה, וכעת מתברר שאין להם שום ענין בקיום התורה ונעשו שותפים גמורים לעקירת הדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר