סוער בעיר התורה והחסידות • תיעוד

עיריית ב"ב שלחה דחפורים לת"ת, הילדים קיימו הפגנה

מתח בעיר התורה והחסידות: עיריית בני ברק שלחה ביום שישי האחרון פקחים ופועלים לצד דחפורים למתחם ת"ת 'באר יהושע' בעיר, בכדי להרוס מבנה שהוקם ללא רישיון. תלמידי הת"ת הליטאי יצאו בהמוניהם למתחם, ומנעו את עבודת הדחפורים. הטחת האשמות: "מ"מ ראש העיר נלחם בהרחבת החיידר" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הילדים הניסו בפרקי תהילים את הפועלים: סערה של ממש פרצה בסוף השבוע (שישי) בעיר התורה והחסידות בני ברק. לאחר שהעירייה שלחה פקחי בנייה בליווי פועלים ודחפורים בכדי לבצע עבודות הרס בתלמוד תורה 'באר יהושע' הממוקם במרכז העיר.

מתברר, כי פתיחת שנת הלימודים החדשה בחודש אלול הנוכחי יצרה מצוקת מקום נוראית אצל מנהלי ה'חיידר', ומחוסר ברירה ולאור העובדה שאין מספיק כיתות במבנה הנוכחי, הרי שהוחלט להקים מבנה ארעי בצמוד לבניין החיידר, ולשכן בו את אחת הכיתות.

אלא, שמסיבות מסויימות, הדבר לא מצא חן בעיני בכירים בעירייה, ובתגובה שלחו להנהלת התלמוד תורה צו הריסה מיידי, כשביום שישי האחרון הגיעו הפועלים אף לממש אותו.

הילדים זעקו: "נקדש שם שמיים"

לנהגי הדחפורים שבאו להרוס את המבנה, ציפתה הפתעה כשמאות מילדי החיידר הליטאי יצאו בספונטניות מכיתות הלימודים, ומנעו בגופם את החרבת הכיתות כשהם נעמדים באומץ אל מול הטרקטור ושרים בקול: "נקדש שם שמיים".

הילדים מול הדחפורים (צילום: כיכר השבת)

בלית ברירה, נאלצו הפועלים לעזוב את השטח כשמזימתם לא צלחה, אולם גורמים בהנהלת החיידר נשמעו הערב (מוצ"ש) עדיין מודאגים, ולדבריהם איש אינו ערב לכך שמחר העירייה לא תנסה לבצע מחטף נוסף - אפילו באישון ליל, במטרה להרוס את כיתות הלימודים.

"צריך להבין שמדובר באחד החיידרים הטובים והידועים בבני ברק המיועד לבני הציבור הליטאי, ובמקום שהעירייה תשקיע משאבים ותקציבים לפתח אותו ולהגדיל אותו, וזאת לאור הביקוש הגדול להימנות על תלמידיו, הרי שהיא פועלת הפוך ומנסה להצר את צעדיו".

הטחת האשמות: זייברט מתנכל לחיידר

גורמים המעורים במשבר ששוחחו עם 'כיכר השבת', מפנים אצבע מאשימה דווקא למ״מ ראש העיר איש חסידות גור חנוך זייברט, וטוענים כי הוא זה שעומד מאחורי הניסיונות להצר את הרחבת החיידר.

לדבריהם, ראש העיר אברהם רובינשטיין - הנמנה על הציבור הליטאי, עושה ככל שביכולתו לסייע, אולם ממלא מקומו (זייברט) הוא זה שתוקע מקלות בגלגלים.

החשש הגדול לדבריהם הוא - מה יקרה בעוד מספר חודשים כשזייברט ישלוט בעיר ביד רמה, "הוא עלול לפגוע במוסדות חינוך ולימוד נוספים שאינם נמנים על הציבור אותו הוא מייצג".

גורמים בעירית בני ברק טוענים מנגד בשיחה ל'כיכר השבת', כי הרס המבנה מוצדק לחלוטין. "לא ייתכן שכל אחד יעשה דין לעצמו וישתלט על שטחים פנויים ויעשה בהם כבשלו, יש חוק שווה לכולם ועל כל אחד לנהוג על פיו".

לדבריהם, מטרת העירייה הינה בראש ובראשונה לסייע לכל מוסד ציבורי או חינוכי הסובל ממצוקת מקום אך יש דרך נכונה וראויה לעשות זאת, ולא בפעולה חד צדדית.

עוד חדשות מבני ברק:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר