המאבקים האלימים בפוניבז': 4 בחורי ישיבה נלקחו לחקירה

ארבעה תלמידים בישיבת פוניבז' נעצרו הבוקר לחקירה בחשד כי היו מעורבים בעימות בין הפלגים, שהגיע בשבוע שעבר לשיאו. הנחקרים שוחררו ונאסר עליהם להתקרב לגבעה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כוח משטרה בגבעת הישיבה, בשבוע שעבר (צילום: כיכר השבת)

גל חקירות במשטרה בעקבות המהומות בישיבת פוניבז': בשעות הבוקר (שלישי) נעצרו לחקירה 4 תלמידי ישיבה החשודים בקשר לגל התקיפות בישיבת פוניבז' שהגיע לשיאו בשבוע שעבר.

לדברי המשטרה, הארבעה נעצרו לחקירה, כשבסיומה שוחררו תחת הגבלה בה נאסר עליהם להתקרב לשטח הישיבה.

גורמים בפלג ה"שונאים" אומרים כי בין הנחקרים נמצאים אותם בחורים החשודים בפריצה לדירתו של ראש הישיבה. כאשר מנגד, בפלג ה"מחבלים" מבהירים כי אין המדובר בעצורים אלא בחקירה שגרתית.

גביעי לבן מושלכים בגבעת הישיבה, ההיסטוריה העגומה חזרה (צילום: כיכר השבת)

לדברי גורמים בפלג ה"מחבלים" נחקרו היום במשטרת ר"ג בחורים משני הפלגים היריבים, כשבסיום החקירה שוחררו לביתם.

כזכור העימות בין הצדדים התעצם לפני כשבוע, בשעה שלטענת צד המחבלים תקפו בחורי הישיבה מהפלג השני במכוון את ראש ישיבתם הרב שמואל מרקוביץ והפילו אותו על הרצפה, כשמנגד טענו בפלג השונאים כי הדבר אירע בטעות וכי הבחורים שעשו זאת התנצלו בפני הרב מרקוביץ וביקשו את סליחתו.

בעקבות כך, התפרצו על פי החשד בחורי פלג "המחבלים" לדירתו של הגר״ג אדלשטיין, כשהם מעוררים במקום מהומה.

ניידת משטרה בגבעת הישיבה, באחד הלילות הסוערים בשבוע שעבר (צילום: כיכר השבת)

"יש אנשים שחושבים שאין לנו זכות להיות כאן"

בשעות הערב של אותו יום בו אירעה התקיפה, נשא ראש ישיבת פוניבז' הגאון הרב שמואל מרקוביץ שיחת חיזוק בפני תלמידיו, במהלכה התבטא בחריפות ואמר: "נפל דבר בישראל. היום קרה שנפלתי, אבל הסיבה לדבר כזה שקורה מידי פעם, שורש הדבר הוא שיש אנשים שחושבים שאין לנו זכות להיות כאן".

"זה שנים כבר" אמר הרב מרקוביץ', "זה מתחיל ברישום לישיבה, בכל דבר, והאמת ידועה שלפי דין תורה אנו נמצאים כאן בזכות, הישיבה שלנו ברוך ה' גודלת כראוי".

הרב מרקוביץ' לא חסך בלשונו מביקורת כלפי "השונאים", התלמידים ואף הרבנים, ואמר כי "צריכים לדעת את האמת שהחינוך שכאן מתחנכים זה עולם אחר ממה ששם מתחנכים, יש להם שם שנקרא 'שונאים' וזאת האמת, דבר כזה לא יכול להתרחש - רק בגלל שנאה, וצריכים להשמיע את זה כי זה הדבר, זה לא מתחיל מבחור מסכן כי מה הוא אשם שפעם הצליח לו, האשמה היא בכל המערכת של הישיבה שם שרודפת את לומדי התורה ואת לומדי התורה, רודפים! ואלה הפירות. זאת האמת שאנחנו הלגיטמיים כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר