זעזוע: ספרי הראב"ד הגר"מ שטרנבוך הושחתו

הקרע ב'העדה החרדית': אלמונים שלחו לביתו של ראב"ד 'העדה' הגר"מ שטרנבוך משלוח ובו ספריו כשהם מושחתים וקרועים. בתוך כך, גינויי חברי העדה למתקפות נמשכות (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הספרים המושחתים (צילום: כיכר השבת)

הקרע ב'העדה החרדית': המאבק על הבנייה במתחם גלובנציץ המתנהל בין שני פלגי העדה החרדית עולה מדרגה. אמש (שני), שיגרו אלמונים נהג מונית בן מיעוטים אל ביתו של ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך, כאשר ברשותו ארגז ובו ספריו התורניים-הלכתיים "שו״ת תשובות והנהגות" כשהם קרועים ומחוללים.

שכניו של הראב"ד שגילו את המחזה הנורא, התחלחלו מבזיון התורה הכפול כשמחד מדובר בפגיעה קשה בספרי קודש והלכה ובמקביל הדבר מלמד על זלזול חמור בכבוד התורה.

ראב"ד העדה החרדית, הגר"מ שטרנבוך (צילום: מאיר אלפסי)

"עד לאיזה דיוטא שפלה אותם פורעים מסוגלים לרדת, ירחם ה׳" אמרו תושבים המתגוררים בסמוך לבית הראב"ד.

יצויין, כי בשבועות האחרונים שוגרו איומים לביתו של הרב שטרנבוך ובנוסף, ניסו אלמונים להכות את אחד מקרובי משפחתו בעת שעבר בשכונת מאה שערים בירושלים. המעשים המופנים כלפי הרב שטרנבוך, מגיעים לאור פסיקתו כי אין בעיה לבצע את עבודות הבנייה במתחם גולובנציץ בבית שמש.

בתוך כך, נמשכת המחאה החריפה מקרב חוגי העדה החרדית כנגד הפגיעה בכבוד התורה, ורבים מהדיינים ומהמו"צים חתמו על מכתבי גינוי כנגד המעשים.

במקביל, שיגר מרן הגר"ח קנייבסקי את אחד מבני משפחתו לביתו של הראב"ד בכדי לחזקו ולדרוש בשלומו, כשבמהלך השיחה ביקש הרב שטרנבוך להבהיר למרן הגר"ח קנייבסקי בשמו כי "הכל הבלים וכי אין כל קברים באתר החפירות בבית שמש".

הספרים שהושחתו (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות